امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳
صفحه نخست | سیاسی | جاده میناب جاسک؛ جولانگاه مرگ/ مسئولین ارزشی برای جان مردم قائل نیستند

جاده میناب جاسک؛ جولانگاه مرگ/ مسئولین ارزشی برای جان مردم قائل نیستند

منتشر شده در ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
جاده میناب جاسک؛ جولانگاه مرگ/ مسئولین ارزشی برای جان مردم قائل نیستند

✍️ بقلم: میرعلی سلامی سوزایی

🔹به گزارش پایگاه خبری قشم، تصادفات در جاده‌های شرق هرمزگان بصورت روزانه تکرار می‌شود و جاده میناب جاسک به جولانگاه مرگ تبدیل شده است.
🔹در چند روز گذشته طی دو تصادف جداگانه در همین جاده میناب به جاسک ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ مسئولین بدانند که جان باختن پنج نفر انسان، پنج هزار نفر در پنج روستای مختلف را داغدار کرده‌است و چندین نفر یتیم و بی‌سرپرست شده‌اند.
🔹مطمئنا در جاده‌ای که دوطرفه باشد و هیچ یک از استانداردها در آن رعایت نشده باشد؛ هر روز شاهد چنین حوادث ناگواری می‌شویم.
🔹دیگر تصادفات برای اهالی منطقه عادی شده و هر روز شاهد جان‌باختن شهروندان بیشتری هستند و همیشه دلیل آن را سرعت غیرمجاز، سبقت و غیره اعلام می‌کنند.
🔹یک‌بار برای همیشه دنبال مقصر اصلی باشید، صادقانه اعلام کنید عوامل دخیل در وقوع سوانح جاده‌‌های شرق هرمزگان؛ دوطرفه‌بودن و نقص‌های جاده‌ای، شرایط و کیفیت نامناسب جاده‌ها و نداشتن استانداردهای لازم نظیر دید کافی، روشنایی، علائم راهنمایی و همچنین وجود شتران سرگردان سبب اصلی تصادفات است و این‌ها را اصلاح کنید.
🔹اگر جاده دو بانده شود و روشنایی، گاردریل‌های استاندارد یا توقفگاه ایمن وجود داشته باشد و برای پیشگیری از تصادفات شبانه با شتران شبرنگ به گردن و پاهایشان نصب کنید، نود درصد تصادفات کاهش پیدا می‌کند ولی متأسفانه در جاده‌ میناب جاسک توجه جدی به جان و مال مردم نمی‌شود.
🔹اگر همه این عوامل رعایت شود می‌تواند در کنترل شدت حادثه و کاهش تعداد آن‌ها نقش‌آفرینی کند و تصادفات کاهش می‌یابند.
🔹متاسفانه سال‌هاست که اتوبان شدن این جاده که یکی از شاهراه‌های اصلی و ساحلی کشور می‌باشد و دو شهر مهم و تجاری بندرعباس و چابهار را به‌هم متصل می‌کند برای مردم منطقه به آرزوی محال تبدیل شده است و مسئولان مربوطه نیز هر بار به هر بهانه‌ای از مسئولیت شانه خالی کرده و به یک پیام تسلیت برای بازماندگان حوادث بسنده میکنند.
🔹باید بدانید که کاهش تلفات جاده‌ای نیازمند یک عزم جدی و ورود دستگاه‌های مختلف و پایان‌دادن به تمام کم‌کاری‌هاست.
🔹نماینده محترم مردم در مجلس و اداره کل راه و شهرسازی استان تأکید بر اجرای طرح‌های راه‌سازی دارند ولی با سرعتی بسیار کند و بعد از سال‌ها هنوز هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است که این نشان می‌دهد اعتبارات برای ایجاد اتوبان و تعریض راه‌ها بسیار اندک می‌باشد یا عزمی برای برطرف کردن این مشکل حیاتی وجود ندارد.

🔹از مسئولان مربوطه تقاضا داریم برای جان و مال مردم ارزش قائل شده و عزم جدی به اصلاح جاده‌ میناب-سیریک-جاسک-چابهار داشته باشند و همچنین از ریاست محترم دادگستری و دادستان مردمی استان خواهانیم همچون موارد مهم گذشته به این مسئله بزرگ نیز ورود کنند تا دیگر شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=19347

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات