امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲
صفحه نخست | اقتصادی | تفاهم‌نامه توسعه و اجرای طرح اتصال منازل و کسب و کارها به شبکه فیبرنوری در جزیره بوموسی امضا شد

تفاهم‌نامه توسعه و اجرای طرح اتصال منازل و کسب و کارها به شبکه فیبرنوری در جزیره بوموسی امضا شد

اخبار :
منتشر شده در ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۲

 تفاهم‌نامه توسعه و اجرای طرح اتصال منازل و کسب و کارها به شبکه فیبرنوری در جزیره بوموسی (ابوموسی) امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه که بین استانداری هرمزگان، شهرداری ابوموسی و شرکت پیشگامان توسعه زیرنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفت، افزود: به دنبال توسعه و پیشرفت همه‌جانبه جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس شامل جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک هستیم.

مهدی دوستی افزود: یکی از مباحث اصلی ارتباطات در جزایر ایرانی خلیج‌فارس بود و از ابتدای دولت سیزدهم توان خوبی گذاشته شده و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رساندن کابل فیبرنوری دریایی به شهرستان ابوموسی اختصاص یافت و زیرساخت اصلی آن نیز ایجاد شد.

وی بیان کرد: براساس قرارداد و تفاهم‌نامه امروز مقرر شد مصرف‌کنندگان خانگی و کسب و کارهای فعال در جزیره ابوموسی به اینترنت پرسرعت متصل و از نعمت بزرگ فناوری بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: در حوزه پوشش تلفن همراه نیز مشکلاتی در سطح جزایر بود که بر همین مبنا نیز قراردادی منعقد و در ۲ ماه آینده با نصب یک دکل این مشکل مرتفع خواهد شد.

دوستی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال در شهرستان‌های مختلف هرمزگان از جمله بندرلنگه، بندرعباس، میناب، جاسک، سیریک، بشاگرد و بندرکنگ برای ایجاد زیرساخت فیبرنوری سرمایه‌گذاری شده است و مابقی شهرستان‌های استان نیز در سال ۱۴۰۳ در دستورکار قرار دارند.

وی ادامه داد: پیشرفت این پروژه‌ها مطلوب است و سبب افزایش قابل ملاحظه سرعت اینترنت و در نتیجه سبب تحول بسیار جدی در حوزه کسب و کارهای مرتبط با اینترنت در استان هرمزگان خواهد شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15926

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات