امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶
صفحه نخست | گردشگری | جزیره ناز قشم

جزیره ناز قشم

اخبار :
منتشر شده در ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۲

به گزارش پایگاه خبری قشم، جزایر ناز در نزدیکی سواحل شرقی جزیره قشم قرار گرفته ‌است و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارد. مساحت جزایر ناز قشم در حدود سه هکتار است و دیواره ‌های صخره‌ای به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر اطراف آن را فرا گرفته‌است. جالب اینکه جزایر فاقد ساحل شنی است. جزایر ناز قشم متشکل از دو جزیره‌ کوچک صخره‌ای است که در ساحل جنوبی جزیره قشم و ۲۲ کیلومتری شهر قشم در استان هرمزگان قرار گرفته‌است. جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره به شمار می روند. به گفته بسیاری از کارشناسان این منطقه در گذشته محلی برای استراحت ماهی گیران بوده است. امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌ های مهم گردشگری قشم شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی های مهم این جزیره این است که بومیان منطقه به آن ۲ جزیره دو کرده می‌گویند با وسعتی در حدود سه هکتار کاملاً مسطح هستند و ساحل ماسه ‌ای هم ندارند. شایان ذکر است که در این جزایر، کسی سکونت ندارد و تنها ماهیگیران محلی، چندین انبار و سایه‌بان برای محل استراحت خود ایجاد کرده‌اند. در هنگام جزر و پسروی آب دریا این جزایر با ایجاد باریکه‌ای از خشکی به ساحل قشم متصل می‌شود و تنها محلی است که پیاده یا با خودرو می ‌توان تا فاصله یک کیلومتری داخل آب‌ های خلیج فارس را پیمود و وارد آن شد. با توجه به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متری این جزایر، یکی از جاذبه‌ های آن تماشای چشم‌انداز تنگه هرمز و خلیج‌فارس و جزیره لارک است.

زمان مناسب برای بازدید از جزایر ناز قشم
زمان مناسب برای بازدید فواصل پاییز و زمستان است همانطور که می دانید این جزایر در سمت جنوب کشور قرار دارند و عموما در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد شرایط هوایی نامناسبی در این منطقه برقرار است.مکان های دیدنی و تفریحی آن پیاده روی روی آب دریا، با قدم گذاشتن روی شن های نرم و خیس در آبی که عمق آن تا مچ پایتان می رسد احساس آرامش فوق العاده ای برایتان به ارمغان می آورد، آفرود سواری در جزایر ناز، رانندگی با کرایه جدیدترین خودرو های اسپورت، لوکس یا شاسی بلند و لذت رانندگی در این جزایر را تجربه خواهید کرد. کرایه اسب، شتر و عکاسی وقتی که بر کوهان شتر نشسته اید خیلی هیجان انگیز است. همچنین امکانات تفریحات جالب دیگری همچون پاراگلایدر، جت اسکی، قایق سواری، بادسواری و چتر بازی نیز در جزایر ناز قشم وجود دارد. از آنجایی که در جزایر ناز مکانی برای اقامت شب وجود ندارد بهتر است به جزیره قشم برگردید. در جزیره قشم گزینه‌های متععدی برای اقامت وجود دارد مانند:
هتل ساحل طلایی، هتل المپیک، هتل آتامان قشم، هتل خلیج فارس

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=14986

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات