امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
صفحه نخست | مشاهیر استان | بیوگرافی شیخ محمد اسلامی چاهویی عالم صائب نظر

بیوگرافی شیخ محمد اسلامی چاهویی عالم صائب نظر

منتشر شده در ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۴

به گزارش پایگاه خبری قشم، شیخ محمد اسلامی چاهویی در روستایی در غرب جزیره قشم در سال ۱۳۵۶ به دنیا آمد. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای دولاب گذراند و تحصیلات دینی خود را در سال ۱۳۷۱ هم‌زمان با سوم راهنمایی شروع کرد. وی اولین فردی بود که دوره عالی رشته شریعت را در بستک فارغ‌التحصیل شد. بعد از پایان دوره عالی، در سال ۱۳۷۶، دوره کارآموزی خود را در روستای هود-اوز گذراند و در سال ۱۳۷۸ وارد مدرسه دینی تولا برای تدریس شد. وی مدرس علم کلام قدیم و جدید در دوره فوق‌لیسانس اصول‌دین در خنج بود و همچنین به تدریس علم منطق در مدرسه علوم اسماعیلیه نیز عهده‌دار بود.
شیخ محمد اسلامی از کودکی به مسائل مذهبی و دینی علاقه‌مند بود و هرجا که سخنرانی دینی و مذهبی بود حضور داشت. وی می‌گفت کتاب اربعین غزالی را در سال سوم ابتدایی خوانده و برای درک قسمت‌های زیادی از آن از معلم خود به نام مرد رستگار که فردی مسن و فوق‌العاده بود، در عرصه علوم دینی نقش زیادی برای من داشت.

شیخ محمد اسلامی به حقوق کودکان، حقوق زنان، موسیقی محلی و ورزش جوانان در هرمزگان اهمیت می‌داد. اما در برابر زشتی، توهین و تکفیر آنان در خطبه‌ آخرین وی، با چشم گریان، دل لرزان، رخ پریشان، فقط طلب رحمت و آمرزش تمام امت محمد (ص) را از درگاه خداوند خواستار بودند.

شیخ محمد اسلامی عالم روشن‌بین، منصف، مفسر محبوب و محقق منصف بود. وی درختی از مدارا، علم، انسان‌دوستی و اعتدال در برابر ظاهرگرایان تلخ اندیش بود. مرگ ناگهانی‌اش برای تمام جامعهٔ اهل‌سنت، غم بزرگ و تأسف فراوان بود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15089

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات