امروز : ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۸
صفحه نخست | اجتماعی | بهره‌مندی۵۴هزار سالمند از خدمات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

بهره‌مندی۵۴هزار سالمند از خدمات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۱۹۷ هزار و ۵۷۱ خدمت پزشکی و درمانی در ۶ ماهه نخست امسال به ۵۳ هزار و ۷۴۱ سالمند در این استان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، دکتر عبدالجبار ذاکری روز شنبه با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی و هفته تکریم سالمندان از یکم اکتبر مصادف با ۹ مهرماه، افزود: ۱۷۳ هزار و ۹۳۴ نفر سالمند در استان هرمزگان شناسایی شده‌اند که از مراکز جامع سلامت این استان خدمات دریافت می‌کنند.

وی شعار هفته تکریم سالمندان را «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» عنوان و بیان کرد: سالمندی جمعیت یکی از بزرگترین موفقیت‌های بشری است.

این مسوول پزشکی ادامه داد: این موفقیت، مرهون پیشرفت و رشد فناوری، گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه، پیدایش فناوری‌های جدید در زمینه پیشگیری تشخیص و درمان بیماری‌ها و به دنبال آن کاهش مرگ و میر، افزایش زاد و ولد و امید به زندگی است.

دکتر ذاکری اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای هفته ملی سالمند و فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی انجام شده است که امید می‌رود با انجام این اقدامات، بتوان در جهت افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آن‌ها گام‌های موثری برداشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: در مراکز ارائه دهنده خدمت حوزه بهداشت، خدماتی مانند خطرسنجی بیماری‌های قلب و عروقی، بررسی احتمال سقوط و نداشتن تعادل، تب سنجی و مشاوره تغذیه سالم، بررسی سلامت روان و همچنین غربالگری‌های سرطان پستان و سرطان روده بزرگ برای سالمندان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=15075

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دو =