امروز : ۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵
صفحه نخست | گردشگری | روستای بکر و دیدنی باغو کیش

روستای بکر و دیدنی باغو کیش

اخبار :
منتشر شده در ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۶

به گزارش پایگاه خبری قشم، جزیره زیبای کیش که در میان آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته است و زمانی به آن «قیس» می‌گفته‌اند، چند سالی است که تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران ایرانی شده و سفر به کیش بسیار پرطرف‌دار است.
باتوجه‌به جاذبه‌های گردشگری فراوان در این جزیره و سرمایه‌گذاری‌های زیادی که برای جذب توریست در آن صورت‌گرفته است، عجیب نیست اگر بدانیم که سالانه بیش از یک میلیون نفر از این جزیره بازدید می‌کنند.
این جزیره علاوه بر برخورداری از بخش شهری پیشرفته و مدرن خود، مکان‌هایی تاریخی را نیز در خود جای‌داده است که تاریخ این جزیره و زندگی مردمان قدیم آن را به تصویر می‌کشند.
یکی از این بخش‌های تاریخی و جاهای دیدنی کیش روستای باغو است.
روستای باغو کیش در ناحیه جنوب غربی این جزیره زیبا و در نزدیکی فرودگاه کیش قرار گرفته‌است در خصوص وجه تسمیه نام گذاری این روستا گفته می‌شود که در ایام قدیم یکی از ساکنان روستا زنی بوده‌است که جزو کهنسال‌ترین بومیان این روستا بشمار می‌رفته است و سن وی حدود ۱۰۰ سال بوده است. ازآنجاکه این زن به نه نه باغو شهرت داشته است؛ در نتیجه بعدها این روستا در میان اهالی منطقه به نام روستای نه نه باغو شهرت گرفته است و بعد از آن رفته‌رفته به‌صورت اختصاری به روستای باغو معروف شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=14997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات