محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با تشریح خدمات و اقدامات انجام شده در حوزه فروش و خدمات مشترکین گفت : برخی از شاخص های توسعه و تامین برق پایدار در این حوزه فراتر از متوسط کشوری رشد کرده است. در حوزه لوازم اندازه گیری پروژه های سامانه خرید مستقیم و تعویض لوازم اندازه گیری به عنوان اولین شرکت توزیع در کشور راه اندازی شده است که با تهیه و تنظیم دستورالعمل هوشمند سازی یکسال پیش از ابلاغ دستورالعمل هوشمند سازی کشوری در هرمزگان عملیاتی گردیده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ، مهندس کریمی از کاهش صف انتظار متقاضیان برق از تعداد ۱۲ هزار و ۵۳۱ درخواست در ابتدای سال ۱۴۰۱ و به روز نمودن فروش برق تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این موضوع از جمله افق های برنامه ریزی شده در برق هرمزگان است .این کاهش صف انتظار در حالی رخ داده است که حد نصاب جدید فروش انشعاب در سال ۱۴۰۱ با ۴۶ درصد افزایش و در سال ۱۴۰۲ با ۸۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ رخ داده است.
وی از راه اندازی اولین مرکز پایش وصول مطالبات در این حوزه افزایش شاخص وصول مطالبات از ۵۴ درصد به ۷۳ درصد و کسب رتبه یک در میان شرکت های توزیع برق به عنوان یکی از شاخص های توسعه حوزه فروش و خدمات مشترکین یاد کرد و ادامه داد : مکانیزه نمودن ۱۰۰درصدی قرائت لوازم اندازه گیری ،انجام تهاتر بابت بدهی برق مصرفی با نیروی های مسلح و تسویه کلیه مطالبات تا پایان سال از جمله دیگر دستاوردهای این حوزه است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در ادامه ، رشد ۲۶۶ درصدی نصب کنتورهای هوشمند طی دو سال اخیر و افزایش تعداد کنتورهای هوشمند به بالای ۷۰ هزار مشترک را از دیگر شاخص های توسعه این حوزه دانست و افزود: واگذاری ۵۵ هزار انشعاب جدید به متقاضیان طی دو سال و نیم از دیگر اقدامات ارزنده این حوزه به شمار می رود .