امروز : ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۹
صفحه نخست | اجتماعی | کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ترفند اخذ تسهیلات قرض الحسنه در هرمزگان

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ترفند اخذ تسهیلات قرض الحسنه در هرمزگان

اخبار :
منتشر شده در ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری خانمی که با ترفند اخذ تسهیلات قرض الحسنه اقدام به بیش از ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبرداد.

کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی با ترفند اخذ تسهیلات قرض الحسنه در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم، سردار علی اکبر جاویدان روز پنجشنمبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وصول شکایت تعداد ۱۳ نفر از شهروندان بندرعباسی از شخصی ساکن بندرعباس، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این راستا با تحقیق از شاکیان مشخص شد متهمه خودش را به عنوان یکی از افراد ذی نفوذ نزد شعب بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری در سطح استان معرفی کرده و با اقدامات و ترفندهای متقلبانه، تعدادی فرم از بانک‌ها و موسسه‌ها به بهانه‌های مختلف خارج و تکثیر کرده است.

سردار جاویدان اظهار کرد: شاکیان که بیشتر از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بودند، به امید دریافت تسهیلات همگی فرم‌های وام را تکمیل و به همراه تعدادی مدارک و عکس تحویل متهم داده‌اند و فرد کلاهبردار نیز در ابتدا برای خوش حسابی و موجه نشان دادن خود به تعدادی از فریب خوردگان بعد از یک ماه وام را با سود چهار درصد و یا قرض الحسنه پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: پس از جلب اعتماد بقیه شاکیان و باتوجه به شرایط ایده آل وام یادشده؛ تعداد متقاضیان به مرور زمان زیاد شده و به تعداد ۱۳ نفر رسید، متهمه پس از اینکه موفق به کلاهبرداری به میزان مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال می‌شود، خود را از دید مالباختگان مخفی و متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان کرد: در این زمینه در اجرای دستور قضایی شناسایی محل اختفا و دستگیری متهمه یاد شده به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری محول و با بهره‌گیری از اقدامات فنی و همکاری مشترک پلیس آگاهی و سازمان اطلاعات انتظامی استان محل اختفای این شخص در شهرستان میناب شناسایی و در یک عملیات پلیسی نامبرده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی در بندرعباس منتقل شد.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: متهمه در بازجویی‌های اولیه به بزه ارتکابی معترف و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار تامین مناسب به زندان مرکزی بندرعباس معرفی شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25241

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *