امروز : ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۲
صفحه نخست | اخبار قشم | پاکسازی ساحل پارک زیتون توسط دانش آموز قشمی

پاکسازی ساحل پارک زیتون توسط دانش آموز قشمی

منتشر شده در ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷

۱۵۰ دانش آموز مقطع ابتدایی چهار مدرسه شهر قشم در یک حرکت نمادین با اجرای برنامه "تفکیک زباله ها درسی برای سلامت جامعه" ساحل و پارک ساحلی زیتون بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را پاکسازی کردند.

پاکسازی ساحل پارک زیتون توسط دانش آموز قشمی

به گزارش پایگاه خبری قشم، این دانش آموزان به همراه مدیران و دبیران مدارس شهر قشم، با در دست داشتن کیسه زباله، این مکان زیبا و تفریحی را از زباله های موجود جمع آوری و پاکسازی کردند تا مسافران و گردشگرانی که در این ایام از این نقطه دیدن می کنند، بتوانند استفاده مطلوبی از آن ببرند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه برگزاری این برنامه پاکسازی ساحلی اظهار کرد: دانش آموزان طی ۲ ساعت فعالیت در ساحل پارک زیتون موفق شدند پسماندهای رها شده توسط شهروندان و گردشگران در ساحل را پاکسازی کنند.

محمد پورعلی توضیح داد: دانش‌آموزان قشمی در این برنامه با اهمیت تفکیک زباله خشک و تر و مباحث مربوط به کنترل تغییرات اقلیمی و آب و هوایی به عنوان یک درس مهم برای ارتقا سلامت جامعه، آشنا شدند.

وی تصریح کرد: این دانش‌آموزان با تشویق آموزگاران خود پسماندهای خُشک چند روزه منازل خود را از زباله‌های تر جدا کرده بودند و در این مراسم، آنها را با هدف بازیافت تحویل شرکت “آرمین شهر پاکی، مجری طرح تفکیک از مبدا سازمان منطقه آزاد قشم” دادند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در حاشیه برگزاری این برنامه دانش‌آموزان قشمی بادبادک‌های را که بر روی آنها شعار نوشته‌هایی همچون “هوای سالم برای زندگی سالم”، “احترام به طبیعت، احترام به زندگی و خالق است”، “حفاظت از محیط زیست، ضرورتی اجتناب ناپذیر”، “زمین سالم، غذای سالم” و “حفظ محیط زیست، توسعه پایدار و تداوم زندگی” به چشم می‌آمد را در این مراسم، به آسمان فرستادند.

وی با اعلام اینکه دانش‌آموزان قشمی همچنین در کاشت درختچه در ساحل پارک زیتون، مشارکت کردند، افزود: از خدمات این دانش‌آموزان با اهدای نهال برای کاشت در باغچه منازل شان تقدیر شد.

این برنامه به مناسبت روز جهانی تغییرات اقلیمی در ساحل پارک زیتون جزیره قشم در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس برگزار شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25547

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

تبلیغات