امروز : ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲
صفحه نخست | اخبار قشم | عواقب احداث گارگاه تولید پودر ماهی در غرب جزیره قشم

عواقب احداث گارگاه تولید پودر ماهی در غرب جزیره قشم

منتشر شده در ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹

به گزارش پایگاه خبری قشم، فعالان اجتماعی در غرب جزیره قشم از ایجاد کارگاه تولید پودر ماهی و عواقب آن در غرب جزیره اعتراض کردند.

کارگاه تولید پودر ماهی در غرب جزیره قشم واقع در جاده روستای گوری به باسعیدو  که به تازگی در حال احداث است، عواقب این کارگاه بخصوص وضعیتی که در سوزا بجا گذاشته باعث نگرانی فعالان اجتماعی شده است.
مشخص نیست چطور بخش خصوصی موفق به مجوز و استعلام های ۱۶ گانه بخصوص محیط زیستی شده است و این را باید مسئولان منطقه آزاد قشم پاسخگو شوند.

در هر صورت اثرات زیست محیطی و بخصوص بوی بدی که این کارگاه ها از خود ساطع می کنند به یقین جوامع محلی بخصوص اهالی باسعیدو را دل آزرده خواهد کرد.
جای تعجب است که تجمیعی در حوزه صنعت ، تجارت و تولید در جزیره قشم وجود ندارد و در برخی جاده های جزیره فاصله بین مناطق مسکونی دو روستا عملا با کارخانجات و کارگاه‌ها پر شده است.
اینکه چطور این صنایع کوچک و بزرگ همگی کنار جاده سر در آورده اند خود سوالی است که بی پاسخ مانده است اما برخی صنایع تولیدی مانند پرورش میگو و یا کارگاه تولید پودر ماهی برای مردم آزار دهنده و برای محیط زیست با توجه به پسماند آن خطرناک است.
فعالان قشمی با نجابتی که دارند مدام از گردشگران مایه می گذارند که این بوی بد کارگاه باعث آزردگی آنها در غرب جزیره قشم می شود که البته همین طور هم است اما باید اول به ساکنان این دیار احترام گذاشت و شایسته است این نگرانی هر چه سریعتر با ورود مسئولان ذی ربط مرتفع شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =