امروز : ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷
صفحه نخست | اخبار قشم | صدای مردم؛ گلایه شهروندان جزیره قشم از وضعیت ایمنی بازارها

صدای مردم؛ گلایه شهروندان جزیره قشم از وضعیت ایمنی بازارها

منتشر شده در ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به مسئولین محترم جزیره قشم و هیات امنای بازارها،حادثه‌ تلخ آتش‌سوزی در بازار قدیم قشم هشداری جدی بود که نباید آن را ساده گرفت. این واقعه نه تنها باعث از دست رفتن اموال و سرمایه مردم شد، بلکه جان بسیاری از افراد را در معرض خطر قرار داد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا چنین اتفاقاتی باید در جزیره‌ای بیافتد که یکی از قطب‌های گردشگری و تجاری کشور است؟

صدای مردم؛ گلایه شهروندان جزیره قشم از وضعیت ایمنی بازارها

یکی از مسائل اصلی این است که سیستم‌های اعلام و اطفای حریق در بسیاری از پاساژها و بازارهای تازه‌تأسیس، تنها در حد یک نمایش و بدون کارایی واقعی است. وقتی که امنیت کسبه و خریداران در چنین شرایطی به خطر می‌افتد، این کوتاهی مسئولان غیرقابل‌قبول است. آیا نصب یک سیستم اعلام حریق کامل و کارآمد نباید اولین اولویت در تأسیس و بهره‌برداری از این اماکن باشد؟

بازنگری در وضعیت ایمنی بازارها و پاساژها باید به‌سرعت انجام شود. نه‌تنها آتش‌نشانی، بلکه هیات امنای بازارها و کارفرمایان نیز موظف هستند سیستم‌های اعلام و اطفای حریق را به طور کامل تجهیز کنند. با تعطیلی برخی از بازارها و اجبار به بهبود این سیستم‌ها، می‌توان از بروز فاجعه‌های مشابه در آینده جلوگیری کرد.

لطفاً به‌جای بی‌توجهی به این مسئله حیاتی، فوراً دست‌به‌کار شوید تا جان و مال مردم قشم دیگر در معرض خطر قرار نگیرد. بازارها و پاساژها باید محلی امن برای همه باشند، نه محلی برای ترس و نگرانی از حوادثی که به‌راحتی قابل‌پیشگیری هستند.

با احترام،
یکی از کسبه و مردم نگران جزیره قشم

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =