امروز : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
صفحه نخست | اجتماعی | سه هزار کلاس اولی‌ وارد مدارس قشم شدند

سه هزار کلاس اولی‌ وارد مدارس قشم شدند

منتشر شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹

سه هزار دانش آموز پایه اول دبستان شهرستان مرزی قشم روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور به مدرسه رفتند تا نخستین سال تحصیلی خود را در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس آغاز کنند.

سه هزار کلاس اولی‌ وارد مدارس قشم شدند

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ دانش‌آموزان کلاس اولی شهرستان قشم همزمان با مدارس سراسر کشور امروز – ۲۷ شهریورماه – چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی، نخستین روز ورود به بوستان علم و دانایی را جشن گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم در حاشیه آیین ورود کلاس اولی ها که در مدرسه دخترانه سمیه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین روز شکوفه ها (پایه اولی ها) با اجرای برنامه های شاد و متنوع برای آشنایی نوآموزان با فضای مدرسه به عنوان خانه دوم آنها آغاز شد.

حسین رنجبر گلشواری در این آیین گفت که امسال سه هزار و ۶۹ دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس ابتدایی این شهرستان شدند.

وی ادامه داد: امروز برای دانش آموزانی قشمی که برای اولین بار پا به مدرسه می گذارند از زیباترین و فراموش نشدنی ترین روزهای زندگی آنها است و ما باید فضا و زمینه ای مهیا کنیم تا این کودکان با انگیزه بیشتری وارد مدرسه شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: هم اکنون ۱۸۶ مدرسه ابتدایی در این شهرستان مرزی میزبان دانش آموزان این مقطع است.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید یکهزار و ۵۶۹ آموزگار، مدیر و معاون در مقطع ابتدایی دانش آموزان را تعلیم می دهند.

وی گفت: دانش آموزان کلاس اولی این شهرستان مرزی امروز کلاس بندی شده و با معلم خود آشنا شدند و کلاس های درس نوآموزان فردا چهارشنبه به صورت رسمی آغاز می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم اعلام کرد: در این مقطع تحصیلی ۱۸۶ مدرسه با ۹۳۰ کلاس درس میزبان دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ هستند.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25196

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *