امروز : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
صفحه نخست | اخبار قشم | رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم: شهرستان قشم پرچمدار وحدت است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم: شهرستان قشم پرچمدار وحدت است

منتشر شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴

به گزارش پایگاه خبری قشم، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با اشاره به اهمیت حفظ و تحکیم وحدت در میان مسلمانان، گفت: امروز قشم پرچمدار وحدت است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم: شهرستان قشم پرچمدار وحدت است

دکتر محمد حیدری نارمندی در نشست علمی سبک زندگی وحدت آفرین در مسیر تمدن نوین اسلامی که با حضور جمعی از علمای اهل سنت و شیعه، چهره‌های دانشگاهی و حوزوی برگزار شد ، اظهار داشت: مسلمانان اشتراکات زیادی از جمله پیامبراکرم(ص)، قرآن و قبله مشترک دارند و باید تاکید اساسی بر همین اشتراکات باشد، تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر تقویت و گسترش وحدت بوده است.
وی افزود: وحدت، اتحاد و یگانگی مردم قشم با وجود تفاوت‌های مذهبی در کشور مثال زدنی‌ است که تلاش‌ گروهی تمام مسوولان و علمای شیعه و اهل سنت در این منطقه آن را محقق کرده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی هستند اما به وحدت می‌توان مانع تحقق این توطئه دشمنان شد.
دکتر حیدری نارمندی تاکید کرد: هفته وحدت فرصت مناسبی است که امت اسلامی درباره امر وحدت که یکی از مسایل مهم دین میبن اسلام و از تاکیدهای قرآن و پیامبر خدا(ص) و ائمه بزرگوار است، تفکر کنند.
وی ابراز داشت: برای تقویت وحدت اسلامی باید تمام فرق شیعه و اهل سنت هم‌فکری داشته باشند و با برنامه‌ریزی عوامل تقویت را شناسایی و موانع آن را بازشناسایی کنند.
نشست علمی سبک زندگی وحدت آفرین در مسیر تمدن نوین اسلامی با حضور چهره‌های علمی حوزوی و دانشگاهی از جمله حجت‌الاسلام دکتر حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ تشیخ مدیر حوزه علمیه اسماعیلیه اهل سنت و حجت‌الاسلام والمسلمین نجاتی زاده مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق “ع” ، ابراهیم ابراهیمی مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی این واحد دانشگاهی ، دکترخیری رئیس دانشگاه بین الملل پیام نور قشم ، دکتر مسیب داوری و دکتر محمد نخی از سازمان مرکزی و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار گردید.
در این نشست مسیب داوری مشاور قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر تخصصی تقریب مذاهب ، مطالبی در خصوص مهارت های تحمل عقیده مخالف و همچنین مهارت ها و تکنیک های گفتاری تقریب بیان نمودند .
در پایان نشست علمی از منادیان وحدت به همت دفتر تقریب مذاهب اسلامی این واحد دانشگاهی تجلیل گردید.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25205

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *