امروز : ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
صفحه نخست | اجتماعی | ثبت جشنواره انبه و یاسمین گل میناب در تقویم گردشگری کشور

ثبت جشنواره انبه و یاسمین گل میناب در تقویم گردشگری کشور

منتشر شده در ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸

جشنواره "شکرگزاری انبه یاسمین گل" در فهرست رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد.

ثبت جشنواره انبه و یاسمین گل میناب در تقویم گردشگری کشور

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ در راستای تحقق ساماندهی و حرفه‌ای سازی “گردشگری رویداد” و ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری جشنواره “شکرگزاری انبه یاسمین گل” در ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در سطح استانی، در فهرست رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد.

این رویداد هر ساله یکم تا سی‌ام تیر ماه در شهرستان میناب استان هرمزگان برگزار می‌شود.باتوجه به اینکه انبه و یاسمین گل از محصولات مهم شهرستان میناب است و این شهرستان با هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت انبه و برداشت حدود ۲ تن محصول در جایگاه نخست کشوری قرار دارد، هر سال این جشنواره در آن برگزار می‌شود.

یاسمین گل در میناب نماد پاکی و معصومیت مردم میناب است که در حوزه‌های مختلف ازجمله صنایع دستی و عطسازی از آن استفاده می‌شود.

معرفی فرهنگ بومی، تقویت اقتصاد محلی، ایجاد انگیزه برای توسعه گردشگری و نمایش محصولات کشاورزی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی، پاپ، سرود، شعبده بازی و جُنگ شادی، حضور بانوان با لباس سنتی و با در دست داشتن سبدهای انبه،  از مهمترین برنامه‌های این جشنواره است.

برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر اینکه زمینه آشنایی مردم و گردشگران با فرهنگ بومی را فراهم می‌کند؛ فرصتی برای فروش محصولات تولید شده کشاورزان است.ثبت شدن ملی این جشنواره ظرفیتی است که باید از آن برای تقویت گردشگری در میناب بهره برد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25528

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

تبلیغات