امروز : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
صفحه نخست | اخبار قشم | مهلت ۱۰ روزه برای ثبت اطلاعات مشاوران املاک قشم در سامانه کاتب

مهلت ۱۰ روزه برای ثبت اطلاعات مشاوران املاک قشم در سامانه کاتب

منتشر شده در ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳

مدیر امور بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به اجرایی شدن "قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول" تمامی مشاوران املاک جزیره جهت تکمیل پرونده به منظور ثبت در سامانه کاتب ۱۰ روز فرصت دارند.

مهلت ۱۰ روزه برای ثبت اطلاعات مشاوران املاک قشم در سامانه کاتب

به گزارش پایگاه خبری قشم، مسعود مورموگویی با اعلام این خبر بیان کرد: سامانه “کاتب” با هدف ارائه خدمات دیجیتال ثبتی و استفاده از خدمات غیرحضوری ثبتی در راستای اجرای ماده ۳ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: تمام معاملات املاک در حوزه خرید و فروش، رهن و اجاره، انتقال سرقفلی و مشارکت در ساخت باید توسط مشاوران املاک در سامانه کاتب ثبت شود.

مدیر امور بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: در جلسه‌ای با حضور کارگروه مشاوران املاک و رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان و رئیس سردفتران قشم شرایط اجرای این قانون در جزیره بررسی و ضرب‌الاجل برای تکمیل پرونده تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تمهیداتی در زمینه انعقاد قرادادها اسناد صادره قبل از تاریخ سوم تیر ۱۴۰۳ و اسناد عادی اندیشیده شد که براساس آن، تمام مشاوران املاک موظف هستند در قالب قرادادهای متحدالشکل که توسط کارگروه صنف مشاوران املاک طراحی و تهیه شده و به تایید مدیریت بازرگانی و اصناف رسیده است، قرارداد منعقد کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=25189

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *