امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸
صفحه نخست | اجتماعی | ۴۰ درصد از ظرفیت آب شیرین کن خلیج فارس برای هرمزگان است

۴۰ درصد از ظرفیت آب شیرین کن خلیج فارس برای هرمزگان است

منتشر شده در ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
درصد

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ فریدون همتی با اشاره به سهم ۴۰ درصد سهم استان افزود: سهم آبی هرمزگان از مرحله نخست این طرح ۴۰ تا۵۰ هزار مترمکعب است که برای جبران کمبود آب شرب شهر خمیر و روستاهای اطرف آن وارد مدار شده است.

وی ادامه داد: از ظرفیت ایجاد شده همچنین برای تامین آب مورد نیاز صنایع، بخش کشاورزی و آب شرب روستاهایی که در مسیر خط انتقال هرمزگان به کرمان قرار دارند، نیز استفاده خواهد شد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: زیرساخت‌های تمامی ظرفیت یک میلیون مترمکعب آب شیرین کن خلیج فارس به طور کامل آماده شده اما سالانه و براساس توسعه صنایع، بخش کشاورزی و جمعیت هدف این طرح، طرح‌های بعدی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: پروژه آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس یکی از ابرپروژه های کشور در بخش شیرین سازی آب بوده که تاکنون حدود ۸۰ ‌هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۵۰۰ میلون یورو سرمایه گذاری ارزی از سوی دولت و بخش خصوصی در آن انجام شده است.
همتی ادامه داد: این طرح ملی آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، با استفاده از ظرفیت داخلی و باور به توانمندی مهندسان و جوانان کشورمان اجرایی شده است.
وی بیان داشت: تمامی استانداردهای زیست محیطی لازم برای اجرای این طرح با مطالعه علمی کامل درصد و پایش می‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: در مرحله نخست ابرپروژه  انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب به منظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.

همتی، مجموع هزینه شیرین سازی و خط انتقال آب تا سیرجان را ۱۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درمرحله نخست این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و از طریق خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3640

یک پاسخ

  1. شیرین ساری از اب دریا تکنولوژی نسبتا ساده ای دارد که مبدل های آن در ایران نیز ساخته می شود فقط نیاز به انرژی است ک آن را از. نور خورشید هم می توان فراهم کرد اگر همتی باشد تمام جزایر خلیج فارس به راحتی می توانند از ابن نعمت متنفع شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *