امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
صفحه نخست | اخبار قشم | ۷ هزار بازرسی از اصناف قشم انجام شد

۷ هزار بازرسی از اصناف قشم انجام شد

منتشر شده در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۳
اصناف

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، از اعلام روز دوشنبه سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری گفت: در پی این تعداد بازدید و بازرسی میدانی هزار و ۸۳۷ اخطاریه برای اصناف متخلف صادر و هزار و ۱۲۱ تذکر شفاهی نیز به آنان داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۱۸ پرونده از سوی کارشناسان این مجموعه به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم ارسال و ۴۱ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و اصول صنفی پلمب شد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در این مدت همچنین ۲۳۹ مورد از اقلام تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز با وزن چهار هزار و ۶۳۸ کیلوگرم معدوم شده است.

به گفته امیری در سال گذشته ۱۵۲ فقره شکایت کتبی به این مجموعه ارجاع شده که از این تعداد ۱۴۲ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته و مابقی نیز به دلیل رضایت شاکی مختومه شده است.

وی توضیح داد: بازدیدهای مستمر کارشناسان این مجموعه به منظور حفظ حقوق شهروندی قشموندان و گردشگران و پیشگیری از تخلفات صنفی در قالب تیم‌های بازرسی با همکاری نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت و تجارت، پلیس اماکن و اداره تعزیرات حکومتی و اداره دامپزشکی شهرستان قشم انجام می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال فناوری پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگن ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *