امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰
صفحه نخست | اخبار قشم | ۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

منتشر شده در ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۸
فریب

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ محسن زهرایی رئیس اداره واکسن وزارت بهداشت با اشاره به تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا با توجه به شرایط کشور و  شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: تامین و توزیع واکسن آنفلوانزا برعهده سازمان غذا و دارو است اما به طور کلی با توجه به شیوع بیماری کرونا یکی از سیاست های مهم وزارت بهداشت تامین این واکسن برای افراد گروه های پرخطر و حتی مردم عادی است.

او  ادامه داد: واکسیناسیون گروه های پر خطر و حتی افراد عادی در شرایط شیوع بیماری کرونا باعث می شود تا بار کم تری بر سیستم و نظام سلامت کشور وارد شود. البته با توجه به هم زمانی احتمالی شیوع بیماری کرونا و آنفلوانزا در فصل پاییز  واکسیناسیون بیماران و افراد پر خطر در الویت اصلی قرار دارد.

رئیس اداره واکسن وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، قرار است که ۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد. افراد بیمار و گروه های پر خطر  در اولویت اصلی  تزریق واکسن آنفلوانزا برای ایمنی در برابر بیماری و پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از آن قرار دارند.

واکسن آنفلو انزا در کشور تولید نمی شود

او بیان کرد:  واکسن آنفلوانزا در کشور تولید نمی شود و این نوع واکسن وارداتی است اما مردم نگران کمبود آن نباشند.

زهرایی ادامه داد: واکسن آنفلوانزا  در بخش سیستم بهداشتی و درمانی و  بخشی دیگر در داروخانه‌های سطح کشور توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. توزیع واکسن آنفلوانزا در شهرستان ها براساس نظر مدیران نظام سلامت مناطق در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت در اختیار مردم به ویژه افراد گروه های پر خطر  قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره واکسن وزارت بهداشت گفت: بیماران برای پیشگیری از بروز بیماری واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند. وزارت بهداشت تهمیدات لازم را در زمینه تامین این واکسن بکار گرفته است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2750

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *