امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۵۳۵ هزار گردشگر از مراکز تفریحی و سیاحتی قشم بازدید کردند

۵۳۵ هزار گردشگر از مراکز تفریحی و سیاحتی قشم بازدید کردند

منتشر شده در ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۶
بازدید

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا امری کاظمی روز شنبه در گفت و گویی افزود: بیش از ۹۰ درصد بازدیدها مربوط به حوزه شناخت پدیده های زمین شناسی (ژئوتوریسم) و گردشگری طبیعت (اکوتوریسم) جزیره زیبای قشم می‌باشد.

به گفته وی، غرفه های صنایع دستی بومی – محلی در سطح جزیره قشم ۵.۷ درصد از بازدیدها، معادل ۳۰ هزار و ۳۲۳ نفر را شامل می شوند.

رییس کمیته گردشگری و اماکن تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: سایت های میراث فرهنگی و اماکن تفریحی جزیره نیز میزبان ۲۱ هزار و ۴۰۴ نفر از گردشگران و میهمانان نوروزی بوده‌اند.

امری کاظمی اضافه کرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین، ۷۱۷ هزار و ۱۷۵ شب اقامت در اماکن اقامتی جزیره قشم به ثبت رسیده است.

جزیره قشم با دارا بودن تنها ژئوپارک جهانی یونسکو در خاورمیانه و جاذبه‌های بکر طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار مراکز تجاری گسترده از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرخمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم) امکانپذیر است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13008

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *