امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳
صفحه نخست | اخبار قشم | ۵۰ هزار قشمی برای مقابله با کرونا غربالگری شدند

۵۰ هزار قشمی برای مقابله با کرونا غربالگری شدند

اخبار :
منتشر شده در ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۷

به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا، ۵۰ هزار نفر از ساکنان جزیره معادل ۳۵ درصد جمعیت قشم به صورت تلفنی غربالگری شدند.

رییس شبکه بهداشت قشم روز پنجشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان قشم گفت: طی این تماس‌ها ۲ مورد مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شد که با تشخیص پزشکان نیاز به بستری نداشتند.

حمیدرضا بهزادی افزود: تلاش می کنیم زمان اوج اصلی این بیماری در قشم را به تعویق بیاندازیم تا بتوانیم خدمات بهتری به بیماران ارائه کنیم.

وی بهترین راه مقابله با ویروس کرونا را شستن مکرر دست‌ها و ماندن در خانه عنوان کرد و اظهار کرد: همه امکانات بهداشتی قشم برای مقابله و کنترل ویروس کرونا بسیج شده است.

رییس شبکه بهداشت قشم افزود: شهروندان قشمی می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت علائم جسمانی خود به صورت آنلاین اقدام به غربالگری خود نمایند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار عدد از ۴۰۰ هزار ماسکی که در جزیره قشم تامین شده بود، به منظور ایجاد آمادگی برای دوران پیک بیماری در انبار ذخیره و ۷۰ هزار ماسک نیز در حوزه بهداشتی روستاهای جزیره توزیع شد.

بهزادی اظهار داشت: ۱۳۰ هزار ماسک باقی مانده نیز متناسب با نیاز جامعه بهداشتی و درمانی جزیره در بین آنان توزیع شد که تمام مستندات آن محفوظ است.

رییس شبکه بهداشت قشم  خاطرنشان کرد: هر ماسک برای مدت زمان حدود ۳ ساعت کارآیی دارد و پس از آن باید با ماسک جدید تعویض شود.

طبق آمارهای اعلام شده تا روز ۲۸ اسفندماه ۱۲۴ نفر در استان هرمزگان مبتلا به کرونا شدند که از این شمار ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند علایم خفیفی دارند و در حدود ۶ درصد از  آنها دچار علایم جدی نظیر التهابی می‌شوند که در سراسر ریه گسترش می‌یابد.

رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه‌ای در قطع  شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1210

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *