امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۴۹ کتاب پژوهشگران فرهنگی هرمزگان رونمایی شد

۴۹ کتاب پژوهشگران فرهنگی هرمزگان رونمایی شد

منتشر شده در ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷
پژوهشگران

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ ایرج بیت الهی روز یکشنبه در آیین رونمایی از کتاب‌های پژوهشگران فرهنگی هرمزگان افزود: استان هرمزگان در بخش دانش آموزی و فرهنگیان دارای ظرفیت و استعداد های بالقوه فراوانی است که با فراهم شدن بستر مناسب، این ظرفیت‌ها می‌تواند آشکار شود.

وی بیان داشت: برای ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش باید از زمان آغازین تحصیل و دوران ابتدایی آغاز شود.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: در همه نظام‌های آموزشی پویا، پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی در هر حوزه دانش آموزی و معلمان باید مدنظر گرفت.
بیت الهی ادامه داد: در آموزش و پرورش سه طرح پژوهشی مهم دانش آموزی در سه حوزه آموزشی مستقل وجود دارد که طرح جابربن حیان مقطع ابتدایی، نوجوان خوارزمی در متوسطه اول و جوان خوارزمی در مقطع متوسطه دوم و در چهار مرحله مدرسه ای، منطقه، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اضافه کرد: در حوزه معلمان هم فعالیت درس پژوهشی وجود دارد که هدف آن رسیدن به یک تدریس مؤثر برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزش معلمان است.
بیت الهی ادامه داد: همه کشورهای توسعه یافته از نظام تعلیم و تربیت قوی و پویا برخوردار هستند و فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی به عنوان محور آموزش مدارس در آن ها به شمار می‌رود.
وی گفت: در هرمزگان سه هزار و ۶۰۰ مدرسه وجود دارد که در سال‌های گذشته شاهد برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مرحله مدرسه‌ای در بیش از ۲ هزار آموزشگاه از همه مقاطع تحصیلی بودیم.
به گفته ی بیت الهی، در سال تحصیلی جاری شیوع کرونا، شرایط خاصی را برای آموزش وپرورش بوجود آورده و آموزش‌های مدارس متاثر از این ویروس قرار دارد. اما با داشتن همکاران خوشفکر، خلاق و مبتکر در کنار استمرار آموزش‌های مجازی دانش آموزان، فعالیت‌های پژوهشی نیز در بسترهای مجازی و شبکه شاد برنامه ریزی و پیگیری می‌شود.

کتاب، بزرگترین معجزه پیامبر اسلام( ص) است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز در این آیین گفت: بزرگترین معجزه پیامبر اسلام(ص) کتاب است و گام نخست رسالت ایشان، خواندن است.
حجت الاسلام محمد ذاکری افزود: لازمه رسیدن هر جامعه‌ای به توسعه پایدار باید در زمینه های اقتصادی، سیاسی، امنیت و فرهنگ پیشرفت داشته باشد که در این میان توسعه فرهنگی از اساسی ترین گام‌های توسعه به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: تا فرهنگ و زیرساخت‌های آن اصلاح نشود، یقین بدارید که کشور به توسعه و پیشرفت اقتصادی و سیاسی و امنیتی نیز نخواهد رسید و در مسیر ترویج فرهنگ، کتاب نقش مهمی را ایفا می‌کند.

تولید با پژوهش و فعالیت‌های تحقیقی بدست می‌آید

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز با مهم برشمردن پژوهش در پیشرفت اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: دانش عنصر اصلی تولید است که با پژوهش و فعالیت‌های تحقیقی بدست می‌آید.
صالح دریانورد افزود: فعالیت تحقیقاتی پژوهشگران باعث تاب آوری اقتصاد کشور شده و ما را به سوی خوداکتفایی پیش می‌برد و ایران را در تولید علم جزو کشورهای برتر خاورمیانه قرار داده است.
دریانورد به فعالیت‌های پژوهشگران در زمان شیوع کرونا اشاره کرد وبیان داشت: این فعالیت پژوهشگران جوان و خوش فکر کشور در ساخت وسایل و دستگاه های نظیر دستگاه تنفس مصنوعی، کیت های آزمایشگاهی و تشخیص کرونا، تولید الکل، ماسک، دستکش و غیره باعث شد کشور به خودکفایی در ساخت این وسایل و حتی صادرات دست پیدا کند و ما را از ورود این اقلام در شرایط سخت تحریم‌ها بی‌نیاز سازد.

جوانان ایرانی با فعالیت‌های پژوهشی، استقلال کشور را رقم زدند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز بیان داشت: جوانان برومند ایران در همه زمان‌ها با انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، بالندگی و استقلال کشور را به ارمغان آورده و از وابستگی کشور به بیگانگان جلوگیری کردند.
حسین امیرتیموری افزود: اگر پژوهش و تفحص در کشور پویا باشد می‌تواند جامعه را به سوی پیشرفت هدایت کند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4135

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *