امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۳۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند

۳۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند

منتشر شده در ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
در

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: از شمار بستری ها ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی جدید کرونا در استان ثبت نشده، تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۴۵۶ نفر در استان بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست دادند.

نوروزیان در خصوص اینکه آیا مورد مشکوکی از سویه اومیکرون داخل هرمزگان مشاهده شده یا خیر، گفت: تاکنون موردی از این سویه جدید گزارش نشده ، اما با توجه به مشاهده آن در کشور، احتمال ورود این ویروس به هرمزگان هم مانند دیگر مناطق وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید نیز همچون سویه های قبلی کرونا، رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین انجام واکسیناسیون است.

نوروزیان اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا به طور ۱۰۰ درصدی از ابتلا به این ویروس پیشگیری نمی کند، اما تا حد بسیار بالایی شدت علایم و همینطور احتمال مرگ و میر را کاهش می دهد و از همین رو بر انجام واکسیناسیون به همراه رعایت پروتکلهای بهداشتی به عنوان سدی ایمن برابر ویروس کرونا تاکید می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آما واکسیناسیون کرونا استان را ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار ۱ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۳۹۹ نفر هر دو دز را دریافت کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9367

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *