امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
صفحه نخست | اجتماعی | ۳۰۰ نخل برای زیباسازی جزیره قشم کاشته می‌شود

۳۰۰ نخل برای زیباسازی جزیره قشم کاشته می‌شود

منتشر شده در ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۲
نخل

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ فرج طهماسبی روز سه شنبه افزود: نخل های جدید با توجه به توسعه فضای سبز در میدان دوحه شهر قشم، ورودی روستای دفاری، مرحله دوم کمپ پارک آفتاب در مسیر ساحل جنوبی و بلوار و میدان هنگام کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نخل از جمله درختانی است که با شرایط آب و هوایی جزیره قشم سازگار بوده و به عنوان نماد جنوب کشور شناخته می‌شود.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای بهره‌مندی از دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در نگهداری مناسب از درختان نخل قشم، انعقاد تفاهمنامه‌ با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای کاشت نخل‌ها در قشم هزینه شده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4141

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *