امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷
صفحه نخست | اخبار قشم | ۲۵ تخت بیمارستانی به قشم اضافه شد

۲۵ تخت بیمارستانی به قشم اضافه شد

منتشر شده در ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کرونا

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،دکتر حمیدرضا بهزادی روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: با توجه به بستری بودن بیش از ۷۸ نفر در این بیمارستان و افزایش بیماران کرونا در این جزیره، این تعداد تخت برای پذیرش بیماران جدید تجهیز شد.

وی از بحرانی بودن وضعیت بیماری در قشم خبرداد و تصریح کرد: در صورت حاد شدن وضعیت، آمادگی تجهیز بیمارستان خلیج فارس قشم نیز وجود دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم  با اشاره قرمز بودن وضعیت بیماری کرونا در شهرستان قشم از نوروز امسال، تاکید کرد: علاوه بر رعایت سه اصل شست و شوی دست، فاصله گذاری و استفاده از ماسک، برای برون رفت از این وضعیت تزریق واکسن ضروری است.

وی با بیان اینکه برای عادی شدن شرایط باید ۸۰ درصد از افراد واکسن تزریق کنند افزود: مراجعه به موقع برای تزریق واکسن، وزارت بهداشت را برای انجام این طرح یاری می‌کند.

بهزادی ادامه داد: بیمارستان قشم در وضعیت مناسبی قرار ندارد و تعداد افراد بستری در این مرکز بیش از آمار سال گذشته است.

وی تصریح کرد: کادر درمان بسیار خسته و فرسوده شده اند و کمبود پرستار داریم و برای تکمیل کادر فراخوان جذب منتشر شده است.

هرگونه تجمع در اعیاد وضعیت را وخیم می‌کند

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به نزدیکی عیدهای قربان و غدیر گفت: هرگونه تجمع و دورهمی به فاجعه انسانی تبدیل می‌شود و لازم است مردم برای سلامت خود و خانواده فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: هم اکنون پاسخ بیش از ۴۵ درصد آزمایش‌های کرونای قشم مثبت اعلام می‌شود و از این رو هرگونه تجمع، سلامتی جمع را به خطر می‌اندازد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6213

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *