امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
صفحه نخست | اجتماعی | ۲۰ مورد ابتلا به هپاتیت در هُلُر قشم شناسایی شد

۲۰ مورد ابتلا به هپاتیت در هُلُر قشم شناسایی شد

منتشر شده در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۶

به گزارش پایگاه خبری قشم ؛ به نقل از ایرنا،دکتر حمیدرضا بهزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در  خصوص  بیماری هپاتیت کارشناسان بهداشتی از آب‌های مناطق دارای بیمار نمونه برداری مرتب داشته و با آزمایشات دقیق نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل کردند.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای شناسایی منشا بیماری ادامه داد:رعایت موارد بهداشتی می‌تواند از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

مدیر شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: همچنین یک واحد فست فود در این روستا که مشکوک به شیوع  بیماری هپاتیت بود، پلمب شد و از آب مصرفی، سبزیجات و سایر اقلام خوراکی آن نمونه برداری شد.

بهزادی اظهار کرد: همچنین برای سایر رستوران‌ها و فست‌فودهای مناطق دارای بیمار ارایه سالاد و سبزیجات ممنوع شد.

وی از تشکیل جلسه با پزشکان، کارشناسان، بهورزان و همچنین پزشکان، کارکنان مطب و درمانگاه خصوصی این منطقه خبرداد و گفت: از این طریق به مردم منطقه روش‌های پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری آموزش داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت قشم عنوان کرد: به اداره آب و فاضلاب شهرستان قشم برای دقت عمل بیشتر در ضدعفونی آب منطقه و نگهداشتن کُلُر موجود آن در حد استاندارد هشدار لازم داده شد.

بهزادی از نظارت و آزمایش منظم ماشین‌های حمل آب خبر داد و بیان کرد: همچنین از شرکت‌های توزیع آب شرب به صورت منظم بازدید انجام شده و آزمایشات سلامت بر محصول این شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: از شورای بهداشت شهرستان قشم درخواست تشکیل جلسه داده شده است.

این مقام مسئول افزود: بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از آب آشامیدنی سالم و پرهیز از استفاده از آب چاه، آب انبار و غیر استاندارد حتی برای شستشو و گندزدایی میوه و سبزیجات مصرفی، استفاده نکردن از مواد غذایی دست‌فروشان و مراکز غیر مجاز از ابتلا و شیوع به این بیماری جلوگیری می‌کند.

بهزادی در پایان از مردم شهرستان خواست تا با رعایت این موارد بهداشتی و همچنین مصرف غذا به صورت گرم، خودداری از مصرف سالاد و سبزی آماده غیر بهداشتی و خودداری از توزیع و خرید غذای خانگی از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

هپاتیت نوع A یک بیماری بسیار مسری است که توسط ویروس هپاتیت A  ایجاد می‌شود و شایع‌ترین شکل هپاتیت ویروسی در جهان است.

موارد خفیف این بیماری به درمان نیاز ندارد و اکثر افراد آلوده بدون آسیب دایمی کبد و به طور کامل بهبود می‌یابند.

این بیماری به وسیله یک ویروس آلوده به سلول‌های کبدی ایجاد و باعث التهاب آن می‌شود که می‌تواند بر عملکرد کبد تاثیر گذارد و در موارد حاد آنرا از کار بیاندازد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5350

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *