امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | ۱۶ روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان ثبت شد

۱۶ روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان ثبت شد

منتشر شده در ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۳
۱۶ روز بدون فوتی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان سه شنبه شب در گفت وگویی اظهارداشت: خوشبختانه ضریب فوتی های کرونا در هرمزگان رو به کاهش بوده و از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۲ هزار و ۶۱۲ نفر جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کنیم که اگرچه در شاخص فوتی و بستری های کرونا با کاهش مواجه هستیم، اما همچنان شمار مراجعان سرپایی، ثابت و یا اینکه در بعضی روزها با افزایش روبرو بوده است که این موضوع همواره نگران کننده در خصوص احتمال اوج گیری دوباره این ویروس است.

دکتر نوروزیان با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون کرونا، افزود: در حال حاضر بهترین راه ایمن بودن در برابر این ویروس مرگبار، انجام واکسیناسیون است که کاهش آمار مرگ و میر خود تایید کننده اهمیت و نقش واکسیناسیون در کنترل این بیماری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مساله واکسیناسیون کودکان در برابر کرونا را نیز بسیار پراهمیت دانست و گفت: متاسفانه هرمزگان در این خصوص شرایط چندان رضایت بخشی ندارد و خانواده ها استقبال چندانی برای انجام واکسیناسیون برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال خود نداشتند.

 نوروزیان تصریح کرد: در حال حاضر که دانش آموزان به صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند ، انجام واکسیناسیون کرونا بسیار برای حفظ جان آنها اهمیت دارد و باید هر چه سریعتر واکسینه شوند.

این مقام مسوول ابراز داشت: تحقیقات بسیار کاملی در خصوص واکسیناسیون کرونا برای کودکان انجام گرفته و در حال حاضر دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک امکان تزریق به کودکان را دارند و هیچ عارضه ای از این واکسن ها برای کودکان گزارش و ثبت نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مجموع واکسیناسیون انجام شده در استان را ۳ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۱۱ دز اعلام کرد و گفت: از این میزان فقط ۶۳۹ هزار و ۴۸۰ دز مربوط به مرحله سوم یا همان دز یادآور است که پوشش بالایی نمی باشد و باید افراد جهت تکمیل واکسیناسیون خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

نوروزیان مجموع مبتلایان کرونا در هرمزگان را ۷۴۹ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۹۳ نفر از مبتلایان به دلیل شدت بیماری در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۱۶ نفر از آنها چندان مساعد نمی باشد و هفت نفر نیز به دلیل شدت پیشرفت بیماری در بخش مراقبت های ویژه کووید تحت نظر هستند که پزشکان امید چندانی به بهبودی حال آنها ندارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13536

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *