امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
صفحه نخست | اجتماعی | ۱۱ عامل غیرمجاز فروش دارو های کرونایی در هرمزگان دستگیر شدند

۱۱ عامل غیرمجاز فروش دارو های کرونایی در هرمزگان دستگیر شدند

منتشر شده در ۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
دارو

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از تسنیم، هرمزگان این روزها شرایط کرونایی نابسامانی دارد و هر چند برخی آمارها در این استان کاهش یافته اما بحران کرونا در این استان تداوم دارد. روزانه شمار زیادی از مردم بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند که شاید یکی از علل آن کمبود داروی کرونایی باشد، کمبود دارو نکته‌ای است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز بارها در گفت‌وگو با تسنیم آن را تایید و از مسئولان کشوری درخواست اختصاص داروی بیشتر به این استان کرد. 

این نکته را استاندار هرمزگان نیز از گفت‌وگویی تایید کرد و از رایزنی با کشور برای جبران کمبودهای دارویی استان خبرداد. 

اما در این وانفسای کرونایی که هر لحظه امکان جان باختن بیمارانی بر اثر دیر رسیدن دارو وجود دارد عده‌ای سودجو که از بیماری مردم نیز به دنبال کسب پول‌های کثیف بیشتر هستند اقدام به تهیه و توزیع اقلام دارویی کرونایی در بازار آزاد با قیمت‌های نجومی کرده‌اند.

هفته گذشته یکی از کارمندان متخلف بیمارستان شهید محمدی بندرعباس که اقدام به فروش غیرمجاز و چند برابر قیمت داروهای کرونایی می‌کرد و در چرخه توزیع اخلال ایجاد کرده بود توسط نیروهای اطلاعاتی استان شناسایی و دستگیر شد. 

اما کار به همینجا ختم نشد و پلیس انتظامی استان نیز در روز گذشته عده‌ای دیگر از این سودجان را شناسایی و طی یک اقدام ضربتی دستگیر کرد.

غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت: مامورین پلیس امنیت عمومی استان درراستای مقابله جدی با هرگونه تهیه و توزیع داروی خارج از چرخه توزیع با انجام اقدامات فنی اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی و گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در صنوف و محلات مختلف شهرستان بندرعباس یک محل دپو و احتکار اقلام پرشکی و بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا را در یکی از محلات این شهرستان شناسایی و موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قراردادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و با توجه به شرایط کمیاب دارویی در کشور و استان در بازرسی دقیق از یک بنگاه معاملاتی ملکی تعداد ۱۱ هزارو ۱۵۲ قلم انواع آمپول و قرص‌های کمیاب که جهت فروش با قیمت بالا و خارج از چرخه احتکار شده بودند کشف کردند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *