امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶
صفحه نخست | اجتماعی | ۱۱هزارو۳۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در هرمزگان کشف شد

۱۱هزارو۳۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در هرمزگان کشف شد

منتشر شده در ۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳
قاچاق

به گزارش پایگاه خبری قشم ؛ به نقل از ایرنا ، سردار “غلامرضا جعفری ” روز یکشنبه افزود: پلیس استان هرمزگان درسال ۱۳۹۹، با اشراف کامل اطلاعاتی بر جاده ها  و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده ، ۵ هزار و ۱۷۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۷۲ فروند شناور حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی ادامه داد: هفت هزارو ۹۶۴ پرونده در زمینه قاچاق در سال گذشته تشکیل شد که ۵۳ درصد افزایش داشت و۴۱ باند کلان قاچاق کالا منهدم و تعداد ۶هزار و ۹۲۰ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

سردار جعفری ادامه داد: در این مدت حدود ۸۸ تن انواع مواد مخدر کشف شد  و هزار و ۶۳ دستگاه خودرو که در حمل و قاچاق مواد افیونی استفاده می شدند  توقیف شد.

وی همچنین اظهار داشت: یک هزار و ۷۷۶ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱۴ هزار معتاد  کارتن خواب از سطح استان جمع آوری شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت در اکثر حوزه ها در استان، تصریح کرد: در زمینه ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری نیز به وضعیت خوب و قابل قبولی را شاهد هستیم،

به گفته رییس پلیس هرمزگان ، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (سال ۹۸)  ، متوفیان ناشی از تصادفات ۱۱ درصد و مصدومان تصادفات ۱۹ درصد و جمع کل تصادفات نیز ۱۴درصد کاهش داشته است.

سردار جعفری بیان کرد : در سال۹۹ در مجموع ۲۸ هزارو ۳۵۳ فقره تماس تلفنی شهروندان با دفتر نظارت همگانی پلیس استان برقرار شد که از این تعداد، ۵۵درصد به تماس های قابل رسیدگی ومشاوره وراهنمایی و ۴۵ درصد به تماس های غیر مرتبط و غیر قابل رسیدگی اختصاص داشته است.

وی با اشاره به شیوع  کرونا، خاطر نشان کرد : راه اندازی نقاهتگاه ۵۰ تختخوابی در کنار بیمارستان منطقه ای ؛ راه اندازی کارگاه خیاطی و تولید ماسک پارچه ای در شهرستان های بندرعباس و حاجی آباد با نگاه جهادی با توان تولید ماهیانه ۱۲هزار عدد ماسک پارچه ای قابل شست وشو؛ راه اندازی کارگاه موقت تولید شیلد با تولید ۱۳۰۰عدد شیلد؛گندزدایی محیطی همه اماکن انتظامی –منازل سازمانی – و اماکن برون سازمانی با استفاده از ۹میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی؛ تنها گوشه ای از اقدامات پلیس استان در حوزه اقدامات مقابله ای با کرونا  است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4684

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *