امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
صفحه نخست | اقتصادی | یک لنج صیادی در قشم طعمه حریق شد

یک لنج صیادی در قشم طعمه حریق شد

منتشر شده در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰:۱۴
قش

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ احمد رحیمی هُلُری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خسارت این حادثه آتش سوزی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: چهار آتش‌نشان با سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی و یک تانکر آب از ایستگاه خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری بندر لافت و درگهان و روستای کووه‌ای به همراه شماری از کارگران حاضر در محل برای اطفای حریق لنج یادشده اقدام کردند.

شهردار لافت خاطرنشان کرد: علت حادثه در دست بررسی است.

رحیمی هُلُری اضافه کرد: با توجه به تجمع کارگاه ها و شرکت های صنعتی و تردد روزانه بسیاری از خودروهای سواری و سنگین در محور لافت به درگهان این محور نیازمند ایمن سازی و احداث پایگاه های اورژانس و ایستگاه های آتش نشانی است.

۲۰ مهر ۱۴۰۰ نیز ۲ فروند لنج باری ۵۵۰ تنُی در حال ساخت از جنس فایبر گلاس در کارگاه لنج سازی روستای پی‌پشت در آتش سوختند.

لنج سازی از جمله حرفه هایی است که از گذشته دور در جزیره قشم رونق داشته است و به مرور زمان به دلایل مختلف از جمله مدرنیزه شدن این صنعت در جهان، در حال کمرنگ شدن است.

کارگاه های لنج سازی بزرگ و عمده ای در جزیره قشم از جمله در روستاهای «پی پشت»، «رمچاه»، «لافت» و «گوران» وجود دارد که عمدتا به صورت تمرکزی مشغول فعالیت در این زمینه هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13624

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *