امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | کوه گنو؛ از جاذبه های خوش آب و هوای بندرعباس

کوه گنو؛ از جاذبه های خوش آب و هوای بندرعباس

منتشر شده در ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹
گنو

به گزارش پایگاه خبری قشم، بَندَرعَبّاس مرکز استان هرمزگان و یکی کلان‌شهرهای رسمی ایران است که در جنوب ایران قرارگرفته است. شهر بندرعباس پس از شهر شیراز، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر در جنوب ایران است. شهر بندرعباس مرکز شهرستان بندرعباس و یکی از نام‌های پیشین آن بندر گمبرون بوده که با لشگرکشی شاه عباس یکم و بیرون راندن پرتغالی‌ها از ایران نامش به بندرعباس تغییر یافته‌است. بزرگترین بندر ایران جاذبه های بسیاری دارد که یکی از  ناشناخته ترین آنها کوه گنو است.

کوه گنو

گنو

موقعیت جغرافیایی استان هرمزگان به گونه ای است که قسمت زیادی از این استان شامل مناطق کوهستانی است و کوه ها و ارتفاعات زیادی در این منطقه دیده می شود که این کوه ها تاثیر زیادی در بارش ‌های این استان دارد.

این کوه ها ویژگی های خاص خود را دارند و از جاذبه ها و دیدنی های استان هرمزگان و اطراف شهر بندرعباس هستند و جزء ناهموارترین کوه ها در جنوب کشورمان محسوب می شود.کوه گنو در فاصله ۲۹ کیلومتری از مرکز شهرستان بندرعباس قرار گرفته است.

ارتفاعات متعددی که در این شهرستان وجود دارد، تاثیر بسزایی در بارش‌های منطقه داشته و دارند اما در میان تمامی این ارتفاعات، کوه گنو از بهترین‌ها و پرطرفدارترین ارتفاعات منطقه به حساب می‌آید. گنو به دلیل مناطق مختلفی که در دل خود جای داده است، به یک منطقه پرمخاطب تبدیل شده است. این کوه با ۲۳۴۷ متر ارتفاع، از زیباترین جاذبه‌های بندرعباس محسوب می‌شود.

اولین مسیر دسترسی و رفتن به کوه گنو بندرعباس از جاده بندرعباس به بندر لنگه و روستای ایسین، تازیان است.مسیر دسترسی دیگر از محور اصلی بندرعباس به سیرجان است که از راه آبگرم گنو، چشمه انارون، گردنه کهنوج، روستای کهنوج بالا، قله سرجوتون می گذرد.مسیر دیگری که می شود به کوه گنو رفت از راه محور اصلی بندرعباس به سیرجان و جاده خاکی روستای تنگ باغ، روستای کهنوج بالا است.

به احتمال زیاد، وقتی به حوالی کوه گنو می‌رسید، حسابی تعجب خواهید کرد! چون آب‌وهوای این منطقه هیچ‌گونه شباهتی به شهر بندرعباس ندارد! این منطقه کوهستانی در مقایسه با شهرهای استان هرمزگان آب‌و‌هوای خنکی دارد و می‌توان آن را در میان کوه‌های برف‌خیز منطقه جای داد.

این کوه آب و هوایی سرد دارد و یکی از کوه های برف خیز است، دامنه‌ های سرسبز گنو با آب و هوایی دل انگیز بیش از ۷۰ سال است که توجه اهل دل و دوستداران طبیعت را به خود جلب کرده و مردم برای دور شدن از شرجی کلافه کنده و گرمای طاقت فرسای بندر به نقاط ییلاقی و خوش آب و هوای کوه گنو بندرعباس که شامل باغ کاشان، چاهو و کهنوج است می روند.

وسعت منطقه حفاظت ‌شده گنو ۴۹۰۰۰ هکتار است و یکی از ۹ ذخیره‌ گاه زیست‌ کره کشورمان در شمال بندرعباس است که با آب‌ و‌هوای دلپذیر مناطق کوهستانی جز یکی از بهترین نقاط گردشگری است که البته هنوز چندان شناخته شده نیست و گردشگران به جاذبه های طبیعی و آب و هوایی آن پی نبرده اند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5758

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *