امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | کوه های مریخی؛ از جاذبه های چابهار

کوه های مریخی؛ از جاذبه های چابهار

منتشر شده در ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۳
کوه های مریخی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از لحظه ی  آخر، شهر چابهار یکی از شهرهای مهم ایران می باشد که تنها بندر اقیانوسی کشورمان به حساب می آید. در این شهر مکان های گردشگری زیادی وجود دارد که تماشای آن ها هر گردشگری را به وجد می آورد. یکی از جاذبه های شگفت انگیزی که در این شهر وجود دارد،کوه های مریخی چابهارمی باشد.

کوه های مریخی

کوه های مریخی چابهار در فاصله ۴۰ کیلومتری از این شهر، از منطقه کچو تا خلیج گواتر ادامه دارند و سرتاسر این منطقه را فرا گرفته اند که گردشگران چابهار می توانند از نزدیک آن ها را تماشا کنند. این کوه های مینیاتوری که قدمتشان به حدود ۵ میلیون سال پیش بازمی گردد، در اثر فرسایش های صورت گرفته به شکل امروزی در آمده و جنس آن ها از ماسه سنگ و مارن می باشد. بازدید از این کوه های زیبا تصویری از سیاره مریخ را در ذهن بازدید کننده تداعی می کند.

جالب است بدانید که  این کوه ها تا سالیان دراز زیر آب های دریای عمان بوده اند و به همین دلیل هنوز هم آثاری از موجودات دریایی بر روی آن ها دیده می شود. بسیاری از بخش های کوه های مریخی چابهار از رسوبات آهکی بقایای بدن جانداران سخت پوست دریایی تشکیل شده است.

این پدیده در علم زمین شناسی بدبوم یا بدلند نامیده می شود، بدبوم به سرزمین هایی خشک و بی آب و علف گفته می شود که ارزش زیادی ندارند. در این منطقه پوشش گیاهی زیادی وجود ندارد و تنها تعدادی پرنده در نزدیکی آن زندگی می کنند. ناهمواری های موجود بر روی این کوه ها به اندازه ای دقیق شکل گرفته اند که گویی هنرمندی ماهر مدت ها این شیارها را طراحی کرده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5862

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *