امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۷
صفحه نخست | اجتماعی | کلاهبردار رمال اینستاگرامی در هرمزگان به دام افتاد

کلاهبردار رمال اینستاگرامی در هرمزگان به دام افتاد

منتشر شده در ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
اینستاگرام

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جعفری صبح امروز (چهارم مهرماه) درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ ۲ میلیارد ریال از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن خود را دارای علوم غریبه و مطالعات ماوراء معرفی و با دادن وعده‌های پوچ ‌و جلب اعتماد شاکی و همسرش از آنها خواسته مبلغ ۲ میلیارد ریال را در دل زمین چال کنند و محل دفن را برایش بفرستند تا مشکلاتشان پایان یابد. 

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه مأموران پلیس فتا استان با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی،با هماهنگی مقام قضائی متهم را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مردم با دریافت مبالغی از آنها کلاهبرداری کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی، یک قبضه اسلحه شکاری، دو دستگاه تلفن همراه و چند نگین قرمز رنگ متعلق به شاکی نیز کشف و توقیف شد.

جعفری اظهار کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، از شهروندان وکاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات