امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
صفحه نخست | اجتماعی | کرونا جان دو هرمزگانی را گرفت/ افزایش شدید بستری‌ها در آی‌سی‌یو

کرونا جان دو هرمزگانی را گرفت/ افزایش شدید بستری‌ها در آی‌سی‌یو

منتشر شده در ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱
جان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از صدا و سیما،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط زنده اینترنتی با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: جان باختگان دوخانم ۷۸ ساله از بندرعباس و ۳۵ ساله از بستک بودند.

دکتر فاطمه نوروزیان با اشاره به اینکه امروز نیز ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ افزود: اکنون در مجموع ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

وی اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همسنجی آماری این هفته کرونا با هفته گذشته بیان کرد: این هفته آزمایش‌ها و غربالگری ۱۴ درصد افزایش داشت که ۲۴ و نیم درصد نیز موارد مثبت شناسایی شده و ۱۶ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش داشت.

نوروزیان ادامه داد: در موارد بستری در آی سی یو نیز افزایش ۷۱ درصدی داشتیم که این یک افزایش شدید است.

به گفته وی در شهر‌ها بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا حضور در جمع‌های شلوغ مانند رستوران ها، دربازار‌های سنتی، کافی شاپ‌ها و بویژه استفاده از قلیان و حضور در مراسم‌هایی مانند عروسی‌ها است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: در روستا‌ها نیز حضور در مراسم‌های جمعی مانند عروسی‌ها و مراسم‌های مذهبی بویژه در فضای بسته است.

نوروزیان تصریح کرد: بطور کلی نیز درصد استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و در کنار آن با افزایش گرمای هوا و استفاده بیشتر از لوازم سرد کننده در‌ها و پنجره‌ها معمولا بسته می‌شود که این می‌تواند عاملی برای آلودگی بیشتر محیط باشد.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه در جاسک کهنه یک طغیان ۵۴ نفره داشتیم که به علت حضور یک آشپز مبتلا به کرونا در مراسم‌های مختلف روز عید فطر بود که در نهایت منجر به جان باختن این فرد نیز شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5814

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *