امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
صفحه نخست | اجتماعی | کرون، آبشاری با جاذبه های گردشگری

کرون، آبشاری با جاذبه های گردشگری

منتشر شده در ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰:۴۸

به گزارش پایگاه خبری قشم؛  رودان، این بهشت هرمزگان که در قدیم به نام «رودکان» معروف بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است که این ویژگی آن را از سایر نقاط استان متمایز کرده است.

آب و هوای رودان همچون بیشتر نقاط استان، گرم وخشک است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد که این شرایط آب و هوایی رودان را به تفرجگاهی مناسب در فصول سرد سال تبدیل کرده است.

رودان همواره با باغ های خرما و مرکباتش و دشت های سرسبز شهره است اما در دشت های سرسبز بهشتی پنهان است که از نگاه عده بسیاری دور مانده، آبشار کِرون، واقع در روستای بادافشان و در موقعیت جغرافیایی E5710 و N2735 در ۲۷ کیلومتری جاده منتهی به روستای رودخانه و در نزدیکی شهرستان رودان واقع شده است.

پوشش گیاهی باغات اطراف آبشار کرون را درختانی نظیر خرما و مرکباتی از قبیل لیمو و پرتقال می باشد که جلگه ها و دشت های وسیعی را دربرگرفته است.

کرون یکی از پرآب ترین آبشارهای شهرستان رودان است که با گذراندن روزهای سخت خشکسالی و کم آبی، در سال های اخیر جانی دوباره گرفته است به گونه ای که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و بدون اغراق می توان از این موهبت، به عنوان زیباترین آبشار هرمزگان یاد کرد.

اگر روزی به قصد تماشای باغات و دشت های سرسبز این منطقه، به رودان سفر کردید، حتما سری به روستای زیبای بادافشان بزنید تا با دیدن آبشار کرون، بهشتی را برای خود روزی زمین کشف کنید.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1659

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *