امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | چشمه های آبگرم پوراف؛ از جاذبه های جاسک

چشمه های آبگرم پوراف؛ از جاذبه های جاسک

منتشر شده در ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۷
پوراف

به گزارش پایگاه خبری قشم، جاسْک یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران است. در این شهرستان علاوه بر جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، چشمه های ساحلی و آب معدنی بسیاری هم از جمله پوراف دارد که خاصیت درمانی دارند.

مردم این شهرستان به خونگرمی، خوش‌اخلاقی ومهمان نوازی شهرت دارند. این شهرستان در کرانه دریای عمان و شرق تنگه هرمز قرار دارد. از شمال به شهرستان منوجان و میناب، از شرق به چابهار، ازغرب به دریای عمان و میناب، از جنوب به دریای عمان محدود می شود. از آن جا که سه طرف آن را آب های آزاد احاطه کرده اند، به صورت یک شبه جزیره درآمده است.

جاسک آب و هوای گرم و مرطوبی دارد که تحت تاثیر آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی است. بیشترین دمای هوا در تابستان ۴۱ درجه سانتی گراد و کمترین آن در زمستان به ۱۴ درجه سانتی گراد می رسد.

دین مردم جاسک اسلام است که اکثریت اهل سنت (حنفی و شافعی) و عده کمی را هم اهل تشیع تشکیل داده‌اند و به زبان بلوچی وجاشکی «شهری» سخن می‌گویند. پوشش مردم لباس بلوچی وعمامه عربی است. آنها از راه های کشاورزی، دامداری، صیادی و تجارت امرار معاش می کنند.

جاسک جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که یکی از آنها چشمه های آبگرم پوراف است

چشمه های آبگرم پوراف

چشمه های ساحلی و آب معدنی بسیاری در این منطقه بویژه جاسک وجود دارد که برای مردم بسیار قابل احترام و مقدس بوده و خواص درمانی دارند؛ یکی از شناخته شده ترین و حیرت انگیزترین آنها به نام پوراف در ۲۰ کیلومتری شرق جاسک و در ساحل دریا قرار دارد.

این منطقه دارای جنگل حرای وسیعی است که مانند جزیره زیبایی در مقابل خورپوراف، سر از آب بیرون کشیده و چشم اندازی دلپذیر خلق نموده است. چشمه های آب گرم، دریا، پرندگان مهاجر، سواحل زیبا، منطقه صید ماهی ویژه مردم، از مهمترین جاذبه هایی هستند که مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5375

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *