امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | چشمه شمس؛ از جاذبه های دیدنی پارسیان در هرمزگان

چشمه شمس؛ از جاذبه های دیدنی پارسیان در هرمزگان

منتشر شده در ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۵
شمس

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ شهرستان پارسیان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است. مرکز آن شهر پارسیان است که فاصلهٔ آن تا بندر لنگه ۲۲۰ کیلومتر است. با توجه به اینکه این ناحیه گرم و مرطوب است، اما آب و هوای پارسیان از سایر نقاط استان معتدل‌تر است. شهرستان پارسیان جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که چشمه شمس یکی از آنها است.

چشمه شمس

بهده یکی از روستاهای شهرستان پارسیان در غرب این استان است. روستاهای این مناطق هر کدام جاذبه های ناشناخته ای دارد که کمتر کسی اسم آن ها را شنیده یا برای دیدن آن ها به این مناطق آماده است. روستای بهده جاذبه های متنوع و زیبایی دارد که هر کدام در نوع خود منحصر به فرد هستند.

از جمله جاذبه های این منطقه می توان به چشمه شمس اشاره کرد.در منتهی الیه دره پاراو چشمه ‌ای پُر آب قرار دارد که چشمه شمس نام دارد. در گذشته این چشمه آبی فراوان داشت و آبشاری شگرف و زیبا بوجود آورده بود. متأسفانه با ماشینی شدن صنعت آب این چشمه به وسیله لوله به زمین‌ های پایین دست هدایت می ‌شود. در گذشته به وسیله جوی‌ های ساروجی و گربه روهایی که در مسیر قرار داشت آب آن به سوی زمین ‌ها و آسیاب های آبی هدایت و نخلستان های انبوه درون دره را سیراب می‌ کرد.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6417

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *