امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۵
صفحه نخست | اخبار قشم | چاپ دانشنامه جامع فرهنگ و تمدن هرمزگان تصویب شد

چاپ دانشنامه جامع فرهنگ و تمدن هرمزگان تصویب شد

منتشر شده در ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰
چاپ

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در نشست بررسی طرح دانشنامه فرهنگ و تمدن این استان با اشاره به چاپ دانشنامه هرمزگان، اظهارداشت: مسوولان باید از بستر فرهنگی که مردم ایجاد کرده‌اند نهایت استفاده را ببرند تا بتوانیم به اهداف عالیه جامعه اسلامی که معنویت و کمال انسان است دست یابیم.

سعید ناجی ادامه داد: باید شخصیت‌های برجسته را در حوزه‌های مختلف علمی را مورد بررسی قرار داده و ویژگی‌هایی را که همسو با جامعه است، برجسته کنیم .

وی افزود: هرنگاهی که بهانه ای برای گشودن راهی جدید در تعقل باشد، ارزشمند است و نباید با فرض اینکه ممکن است طرح ما اعتبار اجرایی نداشته باشد آن را کنار بگذاریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: اصل وجود دانشنامه فرهنگ و تمدن برای این است که اگر کسی به استان هرمزگان مراجعه کند از این طریق بتواند به ویژگی‌های موجود در استان دست پیدا کند.

ناجی با اشاره به اینکه تمایز حوزه هنری هرمزگان با سایر نهادهای متولی در حوزه فرهنگ و هنر، تولیدمحوری است، توصیه کرد: سازمان‌های مختلف در استان علاوه بر پژوهش‌های روزانه خود، باید نگاه عمقی به نیازمندی‌های استان داشته و آن‌ها را شناسایی کنند.

یک جلد از دانشنامه فرهنگ و تمدن هرمزگان سال ۹۳ در پنج عنوان چاپ شده  و قرار است جلد دوم و جامع این مجموعه در۵۰عنوان به چاپ برسد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3775

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *