امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۵۲
صفحه نخست | اخبار قشم | پیش بینی برداشت ۶ هزار تن ماهی در قفس در هرمزگان

پیش بینی برداشت ۶ هزار تن ماهی در قفس در هرمزگان

منتشر شده در ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۴
برداشت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ مسعود بارانی با اشاره به روند خوب و روبه رشد آبزی پروری به ویژه پرورش میگو و ماهی در قفس گفت: تا پایان سال ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در قفس برداشت می شود و پیش بینی تولید امسال حدود ۳۰۰ تن بیشتر از سال گذشته  است .

وی با بیان اینکه  اکنون ۳ مزرعه پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های بندرلنگه و قشم فعال است افزود: در آینده‌ای نیز ۴ مزرعه پرورش ماهی در مناطق مختلف استان راه اندازی می‌شود.

بارانی افزود: در حال حاضر شهرستان بندرلنگه رتبه نخست پرورش ماهی در قفس را در استان دارد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اظهار کرد: ظرفیت استان تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در قفس است که تاکنون برای ۱۱۰ هزار تن آن مجوز صادر شده است .

در ادامه رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان نیز گفت: امسال شش مجوز پرورش ماهی در قفس به ظرفیت چهار هزار و ۴۰۰ تن در شهرستان‌های جاسک، سیریک، قشم و بندرلنگه صادر شده است.

ایرج قائینی افزود: استفاده از ظرفیت آب دریا، عدم استفاده از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت‌های آب شیرین، عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره ۸ تا ۱۰ ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است.

وی گفت: دو گونه سی بس و سی بریم در مزارع پرورش ماهی استان پرورش داده می‌شود.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان گفت: این ماهی‌ها علاوه بر فروش در بازارداخلی کشور به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود .

قائینی افزود: برای کاهش هزینه‌ها نیز یک مزرعه پرورش ماهی در قفس در بندر چیروئیه شهرستان بندرلنگه، قفس‌های کاملا ایرانی را ساخته و در دریا نصب کرده است که به زودی به مرحله تولید و بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است سال گذشته  ۵ هزار و ۹۰۵ تن ماهی در قفس در استان تولید شد و هرمزگان رتبه نخست پرورش ماهی را در کشور دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات