امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
صفحه نخست | اقتصادی | وام‌های بلاعوضی که دردسری برای مددجویان قشمی شد

وام‌های بلاعوضی که دردسری برای مددجویان قشمی شد

منتشر شده در ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ طی سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ وام‌هایی به‌صورت بلاعوض و تضمین شده از سوی دولت جهت تامین سرپناه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از طرف بانک مسکن پرداخت شد که ظاهرا مدتی است این بانک با تماس‌های مکرر و پیامک‌هایی حاوی تهدید، خبر از صدور اظهارنامه‌های قضایی داده شده است و همچنین در صدد صدور اجرائیه به‌منظور انسداد حساب، توقیف اموال و وثایق مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

بلقیس چابوک مددجوی سالمند تحت پوشش کمیته امداد در این رابطه اظهار داشت: مدتی است که تحت فشار زیادی از سوی بانک قرار گرفته‌ایم، آرام و قرار نداریم و نمی‌دانیم با چه زبانی به آنها بگوییم که هیچ سرپناهی بجز این خانه ساده روستایی نداریم.

او ادامه داد: سال‌ها پیش این وام را به‌عنوان بلاعوض گرفته بودیم و این خانه را به سختی ساختیم اما نمی‌دانیم چرا از ما بازپرداخت آن را می‌خواهند.

این مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در ادامه گفت: شرایط زندگی سختی را سپری می‌کنیم و تأمین مایحتاج روزمره زندگی واقعاً سخت شده است ضمن اینکه در این شرایط چگونه هزینه بازپرداخت وام را تأمین کنیم.

غلامرضا غلامی رئیس کمیته امداد شهرستان قشم در این زمینه گفت: برای حل این مشکل علی‌رغم اینکه بارها نامه‌نگاری کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است چراکه برای حل این اتفاق باید رایزنی‌هایی اساسی در سطح مقامات مربوطه کشور صورت پذیرد.

در این شرایط سخت اقتصادی و تأثیر کرونا بر زندگی و معیشت مردم انتظار می‌رود مسئولان به‌دنبال کمک بیشتری جهت مرتفع ساختن مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه نظیر افراد تحت پوشش کمیته امداد باشند لذا می‌طلبد مسئولان هرمزگان تا قبل از توقیف تنها پناهگاه مددجویان، فکری به حال این نیازمندان کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4236

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *