امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | واحد ۲ نیروگاه گازی خلیج فارس پس از تعمیر اساسی وارد شبکه برق کشور شد

واحد ۲ نیروگاه گازی خلیج فارس پس از تعمیر اساسی وارد شبکه برق کشور شد

منتشر شده در ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
نیروگاه گازی خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، سرپرست شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس روز سه‌شنبه در بازدید از این واحد نیروگاهی گفت: تعمیرات اساسی واحد یادشده توسط نیروهای پیمانکار داخلی و بومی و با نظارت نیروهای توانمند و متخصص نیروگاه گازی خلیج فارس در کوتاه ترین زمان نسبت به سال های قبل و با کیفیت بسیار بالا انجام گردید. 
امید رضا چوپانی افزود: در طول انجام تعمیر اساسی اقداماتی در بخش های مختلف از جمله تعویض پره های ثابت و متحرک، بازدید پره های کمپرسور، بازدید و تعویض قطعه محفظه احتراق، بازدید و تعویض قطعات ژنراتور و تجهیزات کمکی انجام شد و باتوجه به کارکرد بالای برخی از قطعات و نیاز به بازسازی با سرعت عمل و چالاکی پیمانکار مربوط قطعات در سریع ترین وقت بازسازی و در واحد نصب گردید. 
وی بیان داشت: باتوجه به منحصر به فرد بودن این نوع توربین در کشور و  دسترسی نداشتن به سازندگان و متخصصان خارجی بدلیل وجود تحریم ها، استفاده از پیمانکاران و نیروهای متخصص داخلی و بومی و همچنین دستیابی به کیفیت بالای قطعات از اهداف این شرکت بوده است.
سرپرست شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس اظهارداشت: کوتاه نمودن زمان انجام تعمیرات اساسی با افزایش توان تخصصی نیروگاه متناسب با دانش و تکنولوژی روز دنیا، افزایش تولید و کاهش هزینه ها، ایجاد انگیزه و خلق ایده های نو در چشم انداز و برنامه سال جاری این شرکت می باشد. 
لازم به ذکر است نیروگاه گازی خلیج فارس زیرمجموعه هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است.
این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده است. نیروگاه گازی خلیج فارس به عنوان حامی محیط زیست در تولید انرژی پاک، بارها مورد تقدیر اداره کل محیط زیست استان هرمزگان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13382

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *