امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | هواشناسی هرمزگان: ۴ روز بارانی در راه است

هواشناسی هرمزگان: ۴ روز بارانی در راه است

منتشر شده در ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸
هواشناسی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از بندرعباس، کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگویی در پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی استان هرمزگان، از روز شنبه، بیست و پنجم دی ماه ۱۴۰۰  اظهار کرد: از امروز شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه ی بارشی برروی استان پیش بینی می شود که سبب وقوع رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، همراه با آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

وی افزود: شدت بارش این سامانه طی روزهای یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان به ویژه  نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.

به گفته معاون هواشناسی هرمزگان، از نظر زمان وقوع بارش، ۸۰ درصد بارش های این سامانه در مناطق مختلف استان، طی زمانهای متناوب پیش بینی می شود و به صورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد، رخ نمی دهد.

عارفی عنوان کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه‌ها وسدها در تمامی شهرستان‌ها و مناطق مستعد استان توصیه می‌شود.

وی همچنین افزود: دریا نیز طی این مدت، ابتدا با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه، ۲۸ دی،  تا پایان هفته آینده با وزش تندبادهای غربی بطور کامل، مواج خواهد شد. توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

از نظر دمایی، بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه، (۲ تا ۹ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بوده ایم که در طول روز نیز به دلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌گردد. با خروج سامانه ی بارشی از اواسط “هفته ی جاری” ، کاهش محسوس دمای کمینه ( ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10438

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *