امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | هواشناسی: تداوم وزش بادهای شدید غربی در هرمزگان/ دریا بشدت مواج خواهد بود

هواشناسی: تداوم وزش بادهای شدید غربی در هرمزگان/ دریا بشدت مواج خواهد بود

منتشر شده در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵
بادهای شدید غربی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس، کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت‌ و گویی در بندرعباس در پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان اظهار کرد: وضعیت جوی طی امروز، پدیده غالب در سطح استان، وزش بادهای نسبتا شدید غربی پیش بینی می شود. در مناطق خشکی به طور کلی نسبت به روز گذشته از شدت سرعت باد و گرد وغبار کاسته خواهد شد، لیکن در نوار ساحلی، برخی خشکی های مناطق شمالی و شرقی استان کماکان از ساعات ظهر افزایش سرعت باد، بروز گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. در مناطق دریایی وزش بادهای شدید طی امروز نیز ادامه خواهد داشت. در سایر مناطق استان، آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با غبارمحلی پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت دریایی نیز عنوان کرد: طی امروز در ساعات صبح، خلیج فارس و مناطق جنوبی تنگه ی هرمز (جنوب جزیره ی قشم) و دریای عمان با وزش بادهای نسبتا شدید غربی، نسبتا مواج پیش بینی می شود. از ساعات ظهر، کلیه ی مناطق دریایی استان با شدت گرفتن سرعت وزش باد نسبتا مواج خواهد شد، سرعت باد طی ساعات بعد ازظهر در خلیج فارس و تنگه ی هرمز به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد. بنابراین، توصیه می شود با توجه به نامساعد بودن وضعیت دریایی، از تردد شناورهای سبک و قایق های تفریحی جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد. ضمنا طی این مدت خیزش گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا در نوار ساحلی و جزایر استان نیز مورد انتظار است.

به گفته وی، از روز سه شنبه به تدریج از میزان سرعت وزش باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.

عارفی عنوان کرد: به لحاظ دمایی، طی امروز کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج افزایش نسبی دما در برخی نقاط از جمله مناطق شرقی استان پیش بینی می شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13485

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *