امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | نمایش، برترین هنر جزیره

نمایش، برترین هنر جزیره

منتشر شده در ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۱
هنر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ علیرضا کمساری گفت: به دلیل استعداد بالای جوانان هنرمند قشم درهنر نمایش، این هنر در قشم جزء برترین هنرها است.

وی با اشاره به اینکه تگ گویی یا مونولوگ به عنوان یکی از زیرشاخه های هنر نمایش با اقبال جوانان جزیره قشم مواجه شده است، افزود: ماهیت و ظرفیت این نوع نمایش متناسب با فرهنگ غنی مردم این جزیره است.
به گفته وی چون در این نوع نمایش، نحوه ارائه و محتوای موضوع از اهمیت  ویژه ای برخوردار است و غالب آیین ها و سنت های مردم بومی این جزیره نیز در قالبی شبیه  این نمایش اجرا می شود، مورد توجه جوانان و بخصوص دختران جزیره قرار گرفته است.
وی مونولوگ را یکی از شگردهای ادبیات داستانی و هنرهای نمایشی خواند و تصریح کرد: در این نوع نمایش، شخصیت داستان یا گویندهٔ شعر، خطابه، داستان یا وصف و درددلی را به تنهایی خطاب به خود یا بینندگان و شنوندگان عرضه می‌کند.
کمساری مونولوگ را در برابر دیالوگ ارزیابی کرد و یادآور شد: تک گویی ممکن است پاره‌ای از داستان و نمایشنامه را تشکیل دهد یا خود، داستان یا نمایشنامه‌ای مستقل باشد.
به گفته وی در برخی از آثار مونولوگ تمام مراحل طراحی، تهیه، تولید و اجرای مونولوگ به صورت خودجوش توسط یک نفر انجام می شود که می تواند نمادی از اوج استعداد، خلاقیت، ظرفیت و اعتماد به نفس یک فرد باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم با اشاره به برگزاری اولین جشنواره مونولوگ قشم تحت عنوان انصار گفت: در این جشنواره ۱۷ اثر از قشم، هرمز و هنگام شرکت داشتند و در آیین اختتامیه آن  که با حضورجمعی از  مدیران وهنرمندان جزیره برگزار شد از برگزیدگان با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر به عمل آمد.
وی در پایان با تقدیر از کلیه هنرمندان و دست اندرکاران  تئاتر در جزیره قشم بخصوص  حسین پاروکش رییس انجمن نمایش قشم و رضا گلستانی دبیر جشنواره ،هیات داوران جشنواره  مونولوگ انصار  و همه برگزیدگان و شرکت کنندگان این جشنواره بر آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه جهت حمایت از هنرمندان رشته نمایش تاکید کرد.
اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3085

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *