امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
صفحه نخست | اجتماعی | هرمزگان در توسعه طرح‌های پرورش ماهی درقفس پیشتاز است

هرمزگان در توسعه طرح‌های پرورش ماهی درقفس پیشتاز است

منتشر شده در ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
پرورش

به گزارش  پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،ایرج قایینی روز دوشنبه در گفت‌وگویی افزود:  طرح پرورش ماهی در قفس در دولت تدبیر وامید مورد توجه جدی قرار گرفته که علاوه بر اشتغال جامعه صیادی در آبزی‌پروری موجب کاهش برداشت از ذخایر طبیعی آبزیان می‌شود و نقش موثری در حفظ این ذخایر خواهد داشت.

وی ادامه داد: پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات استان هرمزگان محسوب می‌شود که به صورت آزمایشی از سال ۸۶ در جزیره هنگام و بندر آفتاب اجرایی شد.

رییس گروه پروش ماهیان دریایی شیلات هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت بالای تولید به علت وسعت دریاها، نبود نیاز به هوادهی، کاهش هزینه‌های تامین و نگه‌داری، شرایط مناسب پرورشی و کمبود گونه‌های مناسب که طیف وسیعی از غذای مردم را تشکیل می‌دهند را از مهم‌ترین علل موفقیت این استان در پرورش ماهی در دریا عنوان می‌کنند.

قایینی، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در راستای حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی به مشارکت تعاونی‌های صیادی در اجرای آن اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر با افزایش صید بی‌رویه و کاهش ذخایر برخی آبزیان، لزوم توسعه طرح‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس در هرمزگان دو چندان شده است.

وی یادآورشد: بازسازی ذخایر آبزیان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار صیادان ایفا کرده اما با توجه به اینکه این ذخایر درخطر نابودی قرار گرفته، توجه به این موضوع بسیار مهم است.

بنا به اظهار وی استان هرمزگان به واسطه گستردگی دریا و جزیره‌ها و وجود ۵۳ واحد قفس علاوه بر صیدهای عادی و استخرهای پرورش آبزیان درساحل، در تولید پرورش ماهی در قفس در کشور پیشرو است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4562

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *