امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | هرمزگانی‌ها منتظر بارش‌های قابل ملاحظه باشند

هرمزگانی‌ها منتظر بارش‌های قابل ملاحظه باشند

منتشر شده در ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶
بارش

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، کیانوش عارفی روز دوشنبه در این خصوص افزود: حجم بارش در روزهای یاد شده قابل ملاحظه‌ای خواهد باید که سبب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

وی ادامه داد: بارش های این سامانه همراه با تند باد لحظه ای، رعد و برق و تگرگ  پیش بینی شده است و دریا نیز در این مدت به نسبت مواج خواهد شد که توصیه می شود از ترددهای غیر ضرور، صعود به ارتفاع‌ها و دریاروی خودداری و تمهیدات لازم نیز اعمال شود. 

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان یادآور شد: همچنین ساعت‌های صبح تا ظهر فردا سه شنبه، افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی برروی مناطق شرقی و مرکزی این استان و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود و آب‌های تنگه هرمز متلاطم خواهد شد و به همین دلیل توصیه می شود تردد شناورها، به ویژه انواع سبک و صیادی در تنگه ی هرمز با احتیاط انجام شود.

عارفی اضافه کرد: گذر ابر برروی آسمان هرمزگان برای امروز دوشنبه و فردا سه شنبه، ۶ و ۷ دی، پیش بینی می شود و با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط این استان هست.

وی ادامه داد: وزش بادهای به نسبت شدید غربی در روز جاری در محدوده‌ی خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز و بخش هایی از دریای عمان، پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد شد، توصیه می شود تمهیدهای لازم در بندرهای هرمزگان (به ویژه بنادر غربی) بکار گرفته شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9547

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *