امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
صفحه نخست | اخبار قشم | هاشمی تختی‌ در جلسه علنی مجلس: اگر امکانات نیست، برای همه نباشد.

هاشمی تختی‌ در جلسه علنی مجلس: اگر امکانات نیست، برای همه نباشد.

اخبار :
منتشر شده در ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹

به گزارش پایگاه خبری قشم به نقل از جنوب ایران نیوز، حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس صبح امروز در نطقی در جلسه علنی مجلس به موضوعات مهم ملی و منطقه‌ای اشاره کرد که برگزیده‌ای از آن از نظرتان می‌گذرد:

* بهتر بود مردم و نمایندگان در جریان افزایش قیمت بنزین قرار می‌گرفتند و نسبت به این مسئله توجیه می‌شدند. اگر منافع و مزایای این اقدام به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد، مردم دولت را بیشتر همراهی می‌کردند.
* حال که سران قوا تصمیم گرفتند و مقام معظم رهبری بر آن صحه گذاشته‌اند، دولت باید اقداماتی را صورت دهد تا افزایش قیمت بنزین کمترین تاثیر را در افزایش قیمت دیگر کالاها و خدمات داشته باشد.
از آیت‌الله رئیسی که طلایه‌دار مبارزه شجاعانه با فساد شده و به جان مفسدین رعب و وحشت انداخته است و برای تحقق قسط و عدل و خشکاندن ریشه‌های فساد، نور امید در دل مردم برافروخته تشکر و قدردانی می‌کنم. آقای رئیس جمهور! از شما نیز می‌خواهم همکاری کنید تا پرونده‌های میلیارد دلاری کدخدایان داخلی نیز توسط رئیس دستگاه قضا به دست عدالت سپرده شود.
* بنده به عنوان خادم ملت از مردم خوب و ولایی استان هرمزگان که مانند گذشته با بصیرت انقلابی و حفظ آرامش اجازه ندادند دشمنان قسم خورده خدشه‌ای به میهن اسلامی وارد کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.
 * مسئولان! نکند به گونه‌ای رفتار کنیم که خودمان در رفاه و آسایش باشیم و به مردم بگوییم مشکلات و نارسایی‌ها را تحمل کنید. اگر امکانات نیست، برای همه نباشد. بیایید برای رضای خدا هم که شده از تشریفات و تجمل‌گرایی دوری جسته و مثل مردم زندگی کنیم تا درد و رنج آنها را درک کنیم.
* بندرعباس یکی از بزرگترین درگاه‌های اقتصادی کشور توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق، صنایع دستی و هنرهای مردمی به جهانیان معرفی شده است که جا دارد با افتخار به زنان و جوانان و صنعت‌گران هرمزگان تبریک بگویم؛ آقای رئیس جمهور حال که جهانیان به خلاقیت و ابتکار جوانان ما صحه گذاشته‌اند، انتظار داریم که برای گسترش کارگاه‌های کوچک و صادرات و فروش آثار هنرمندان محلی با هدف توسعه گردشگری و جذب گردشگران برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شود، همچنین لازم است بیش از پیش جوانان ما در بنگاه‌های اقتصادی از قبیل پالایشگاه نفت و کارخانجات صنعتی به کار گرفته شوند و امکانات لازم در راستای کارآفرینی برای آنان فراهم شود.
* گرانی ناشی از تحریم‌ها و بی‌تدبیری دولتمردان بر معیشت مردم از یک سو، و آلودگی مواد غذایی هم از طرف دیگر به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است. یک روز ذرت آلوده و روز دیگر گندم‌های مخلوط‌شده امنیت غذایی مردم را با چالش مواجه کرده است. لذا از قوه قضائیه انتظار داریم با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند تا مردم با اطمینان خاطر مواد غذایی خود را استفاده کنند.
خطاب به وزیر جهاد کشاورزی:آقای وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان و روستاییان از اقشار سخت‌کوش جامعه هستند و بار اصلی تأمین مواد غذایی کشور را به دوش می‌کشند اما کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرند، بنابراین ضرورت دارد در ابتدا سند مالکیت زمین‌هایی که سال‌ها بر روی آن کار و تلاش کرده‌اند، صادر شود و دوم برای تضمین درآمد آنها مجوز صادرات محصولاتشان را در فصل برداشت صادر کنند، سوم اینکه تسهیلات لازم برای تأمین کود و سم آنها در نظر گرفته شود.
هرمزگان با اقتصاد دریا محور می‌تواند توسعه پایدار را رقم بزند، اما با بی‌توجهی به ذخایر زیست محیطی به ویژه دریا زنگ خطری است برای از دست رفتن فرصت‌ها و سرمایه‌ها؛ هرمزگان حیاط خلوت هیچکس نیست که به بهانه سرمایه‌گذاری بخواهند دریا، سواحل و تالاب‌هایش را به خطر بی‌اندازند؛ دولت موظف است که از این منابع ارزشمند حفاظت و حراست کند به گونه‌ای نه سرمایه‌گذاری متوقف شود و نه محیط زیست تخریب شود.
خطاب به وزیر راه و شهرسازی:شما خوب می‌دانید که استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشور در تأمین کالا و محصولات کشاورزی نقش اساسی دارد اما هنوز جاده‌های آن از مردم قربانی می‌گیرد، بنابراین از شما می‌خواهم که تدابیر لازم برای اصلاح جاده‌ها اتخاذ کنید.

*برای اطلاع از آخرین اخبار استان هرمزگان؛ پایگاه خبری قشم را انتخاب کنید*
 *ما را در واتساپ دنبال کنید* 
https://chat.whatsapp.com/KdzLo2sWNSc0HMaf5rqikG

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=863

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *