امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۶
صفحه نخست | اقتصادی | نمایندگان استان و مطالبات جزیره نشینان

نمایندگان استان و مطالبات جزیره نشینان

منتشر شده در ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۰
نمایندگان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ همدلی، هم‌افزایی و انسجام نمایندگان مردم در مجلس حول محور منافع کلان استان به دور از حواشی و مبتنی بر خرد جمعی از جمله انتظارات موکلین از وکلایشان در خانه ملت می باشد.
شهروندان جزیره قشم مطالبات و خواسته‌هایی از نمایندگان مجلس دارند که رفع و حل آن چالش‌ها به سرعت بخشی روند توسعه و آبادانی و رونق اقتصادی جزیره کمک شایانی خواهد نمود ، یکی از این مطالبات مهم، تلاش نمایندگان در مجلس برای اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و رفع تداخل وظایف و اختیارات ارگان های مسئول در قشم می باشد، موضوعی که اخیراً مدیرعامل سازمان منطقه آزاد بر ضرورت حل مشکلات حاکمیتی در قشم تاکید نمود.

به نظر می‌رسد از دهه هفتاد تاکنون نمایندگان مجلس، قانون چگونگی اداره مناطق آزاد را مورد بازنگری قرار نداده و باتوجه به افزایش مناطق آزاد در کشور طی این سال‌ها ، ضرورت کار کارشناسی برای اصلاح قانون مناطق آزاد با هدف کمک مؤثر به این مناطق در راستای نقش‌آفرینی محلی و ملی در توسعه اقتصادی کشور اجتناب‌ناپذیر می‌نماید.

مطالبه‌ ی بعدی، مقوله معافیت مالیاتی در قشم که از جمله مزیت‌های شاخص این مناطق بوده که طی سالیان اخیر به چالشی برای فعالان اقتصادی مناطق آزاد درآمده که تلاش، پیگیری و رایزنی نمایندگان مجلس در این راستا جهت بخشودگی مالیاتی فعالان اقتصادی و استمرار این معافیت در راستای مشوقی برای سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه تجارت و بازرگانی قشم ضروری به نظر می‌رسد.

قطعا، چنانچه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم را جهت حل این دو موضوع مهم که منجر به حل اصولی آن دو مطالبه گردد، انجام داده، موجبات رونق اقتصادی و به تبع آن ایجاد اشتغال پایدار در قشم فراهم خواهد آورده، مطالبه‌ای که احساس مسئولیت بیشتر مجمع نمایندگان استان خاصه نمایندگان حوزه مرکزی هرمزگان را طلبیده و پاسخ‌گویی آنان را در برابر این مطالبات ضروری می‌نماید.

این مطالبات و خواسته‌ها از دهه ۹۰ تاکنون جز خواسته‌ها و مطالبات نخبگان، فعالان اقتصادی و بازرگانان قشم بوده و‌ به کرات از نمایندگان مجلس مطالبه گری شده است، به امید آنکه باپیگیری مجدانه نمایندگان مجلس این دو مطالبه محقق گشته تا شاهد رونق اقتصادی و فضای کسب و کار در جزیره باشیم.

راشد شرف

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4230

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *