امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵
صفحه نخست | اجتماعی | نماینده مردم بندرعباس در مجلس: ۶۰ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس: ۶۰ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد

منتشر شده در ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
نماینده

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از تسنیم، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس،خمیر،حاجی آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در اولین نشست مشترک مسئولان ارشد استانی و دانشگاهی اظهارداشت: در هر استان اگر نمایندگان مجلس موفق بوده‌اند و توانسته‌اند از حق و حقوق مردم استانشان دفاع کنند، پشت سر این نمایندگان حتما گروهی از نخبگان قرار داشته است و در این موضوع هیچ شکی ندارم.

وی افزود: متاسفانه استان هرمزگان یکی از استان‌هایی است که از ظرفیت دانشگاهیان خود به درستی استفاده نکرده است و این موضوع امروزه به چالشی جدی تبدیل شده است که باید پاسخی در خور به آن داده شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز در کل کشور نگرانی‌های بسیاری وجود دارد و با اینکه دولت موظف شده است در سال یک میلیون شغل ایجاد کند اما حتی قادر به ایجاد ۳۰۰ هزار شغل نشده است.

مرادی عنوان کرد: قطعا اگر از ظرفیت پژوهشی و فکری دانشگاه‌ها در این عرصه‌ها استفاده می‌شد و استفاده شود در تمام بخش‌هایی که در کشور با مشکل روبرو هستیم از جمله بحث اشتغال به نتایج مطلوبی دست پیدا می‌کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ابتدا بایستی تکلیف خود را مشخص کنیم و ببینیم به دنبال چه چیزی هستیم و بر مبنای هدفگذاری عمل کنیم؛ یکی از مسائل مشکل ساز که جامعه دانشگاهی می‌تواند آن را حل کند این است که ما در کشور چیزی به نام آمایش سرزمینی نداریم و به همین جهت مدیران هرکاری را سلیقه‌ای انجام می‌دهند و نتیجه آن این شده است که هم اکنون در کشور ۶۰ هزار پروژه ناتمام رهاشده است و چه بودجه‌هایی که به دلیل رها شدن پروژه‌ها از بین رفته است.

احمد مرادی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: جای تاسف دارد که استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مرز دریایی و بنادر بسیار بزرگ که به تنهایی ۶۰ درصد از عملیات بندری کشور را انجام می‌دهد دانشگاه علوم و فنون دریایی نداشته باشد که ما پیگیر این موضوع نیز هستیم و باید این دانشگاه در استان هرمزگان احداث شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5727

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *