امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
صفحه نخست | اجتماعی | نحوه‌ی بازگشایی مدارس در هرمزگان اعلام شد

نحوه‌ی بازگشایی مدارس در هرمزگان اعلام شد

منتشر شده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۶
ثبت نام
به گزارش پایگاه خبری قشم، شاپور محمدزاده در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان در بندرعباس افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود بیماری کرونا سه روش برای برگزاری سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.
وی گفت: اگر در مناطقی وضعیت بیماری سفید باشد دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و آموزش می‌بینند، از ظرفیت برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد هم به صورت آموزش مکمل استفاده می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در مناطق با وضعیت زرد نیمی از آموزش‌ها حضوری و ۵۰ درصد دیگر غیر حضوری و مجازی است.
شاپور محمدزاده گفت: وضعیت قرمز آموزش‌ها بصورت کامل غیر حضوری و مجازی برگزاری می‌شود.
وی افزود: در آموزش‌های حضوری دانش آموزان ۷۵ تا ۹۰ دقیقه برای هر جلسه آموزش می‌بینند، اما در آموزش‌های مجازی برای پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه، پایه‌های دوم تا ششم ۳۰ دقیقه و برای دوره اول و دوم متوسطه حداکثر ۳۵ دقیقه است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور همچنین گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ میانگین با سوادی در هرمزگان ۹۴ و هفت دهم است که نزدیک به میانگین کشوری است.
شاپور محمدزاده افزود:بیسوادی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۵ در صد بیشتر از میانگین کشوری است و با هدف ریشه کنی بیسوادی در هرمزگان دوبرابر اعتبار استاندارد هرمزگان اعتبار ملی اختصاص می‌یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان هم در این نشست گفت: حمایت مادی کمیته امداد و بهزیستی استان برای بازگرداندن دانش آموزان ترک تحصیل کرده خود از مصوبات جلسه شورای اموزش و پرورش است.
موسی دادی زاده افزود:اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ۳ هکتار زمین برای ساخت اردوگاه دانش آموزی در سیریک اختصاص می‌دهد
مدیرکل اموزش و پرورش هرمزگان گفت: بر اساس ارزشیابی صورت گرفته در ۷ سال گذشته، هرمزگان در بخش میانگین نمرات کتبی نهایی و درصد قبولی دانش آموزان از جایگاه سی ام کشور به ۲۴ ارتقا پیدا کرد.
وی گفت: کلیات طرح آبا آشتی با آموزش برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل به تصویب رسید که جزئیات آن در نشست بعدی شورای آموزش و پرورش ارائه می‌شود.
معاون استاندار هرمزگان هم از تلاش‌های فرهنگیان در آموزش و پرورش استان به منظور ارتقای جایگاه کشوری قدردانی کرد.
سعید ناجی افزود: به دلیل تقارن هفته دولت امسال با دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورا برنامه‌های این هفته ۲۹ مرداد در هرمزگان آغاز می‌شود.
در پایان این نشست و با حضور معاون وزیر کشور از کتاب و برنامه‌های سند تحول بنیادین اموزش و پرورش هرمزگان رونمایی شد
اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2759

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *