امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | موج قرمز کرونا در نزدیکی هرمزگان, بی خیالی در بندرعباس

موج قرمز کرونا در نزدیکی هرمزگان, بی خیالی در بندرعباس

منتشر شده در ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
موج قرمز کرونا

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از علم و فناوری، یزد در حالی وارد موج قرمز کرونا شده که این استان یکی از مقصدهای اصلی مردم هرمزگان برای سفرهای درمانی است.
به گفته مسئولان استان یزد روزانه صدها نفر از مردم استان هرمزگان به روش های مختلف به ویژه قطار در حال رفت و آمد به این استان هستند و تاکنون هیچ تمهید خاصی برای کنترل مسافرین ورودی و خروجی اندیشیده نشده است.

براساس پیش بینی ها و آمارهای موجود که روز گذشته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابتلای ۷۰۰نفررا در استان به ویروس امیکرون  این احتمال وجود دارد که  طی روزهای پیش رو و در آینده نزدیک ، استان هرمزگان و شهر بندرعباس نیز  شاهد افزایش قابل توجه مبتلایان به امیکرون قرمز بشود.
اما با این وجود مقررات ساعت فعالیت  صنفی ، حضور کارمندان در ادارات ، فعالیت مدارس و دیگر فعالیت ها مانند روزهای عادی و همچون روزهای قبل از ورود کرونا به ایران در جریان است و تاکنون مدیریت عالی استان، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت کرونا ، هیچ برنامه و دستورالعمل جدیدی نداشته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: احتمال افزایش انفجاری شهرها

دکتر نوروزیان در همین خصوص به خبرنگار علم وفناوری گفت: بر اساس تجربه سایر کشورها و به خاطر سرعت شیوع امیکرون، در صورت عدم تعطیلی شهرهای قرمز، احتمال افزایش انفجاری بستری‌شدگان بسیار جدی است.
وی افزود: متاسفانه توجه به هشدارها روز به روز در استان کمتر می شود و می توان گفت وارد پیک ششم شده ایم، سرعت باورنکردنی سرایت پذیری امیکرون و افزایش شدید و انفجاری موارد ابتلا و همینطور بستری را از مقایسه تغییر رنگ طی چهارروزاخیر می توان دریافت.
نوروزیان گفت:  فوتی های ۲۴ ساعت گذشته، یک خانم ۶۳ ساله از بندرعباس و یک آقای ۹۲ ساله از بندر خمیر بود که با وجود تلاش بسیار پزشکان، به دلیل شدت بیماری، جان خود را از دست دادند.
این مقام مسئول تاکید کرد: بهرحال امروز در انتظار نتیجه جلسه ستاد استانی کرونا هستیم تا تصمیم گیری نهایی را به اطلاع مردم و خانواده ها در خصوص بازگشایی و یا عدم بازگشایی مدارس برسانیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر و به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در هرمزگان، محدودیت های تردد اعمال شود گفت: تنها با اعمال محدودیت ها و پایبندی بیشتر مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی می توان از شیوع گسترده این ویروس و پیک ششم پیشگیری نمود.
رییس سازمان آموزش و پرورش هرمزگان: دانش آموزان مشکوک به امیکرون دو هفته آموزش مجازی ببینند

رییس سازمان آموزش و پرورش هرمزگان گفت: براساس بخشنامه ارسالی وزارتخانه اقدام کردیم و تاکنون هیچ نامه ای مبنی تعطیلی مدارس ارسال نشده است و بنابر دایربودن آموزشگاه ها گذاشته ایم، در وضعیت شیوع سویه امیکرون مدیران مدارس نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی و نظافت روزانه آموزشگاه ها داشته باشند.
وی افزود: اگر دانش آموزان به هر دلیلی دچار علایم سرماخوردگی ویا مشکلات تنفسی هستند باید بلافاصله در منزل قرنطینه شده و دو هفته آموزش مجازی ببینند تا علایم برطرف شود.

نجات اللهی بیان داشت: رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و شستشوی دستها، داشتن کارت واکسن مربیان و افراد خدماتی در مدارس و سرویس مدارس از الزاماتی است که باید حتما مورد توجه خانواده ها و مدیران آموزشی قرارگیرد.
گفتنی است، سویه اومیکرون دارای ۵۰ جهش ژنتیکی است که ۳۷ جهش آن در پروتئین اسپایک است که برای چسبیدن و حمله به سلول استفاده می‌شود.
این تعداد جهش غیرعادی است و می‌تواند توجیهی برای گسترش سریع این گونه باشد. این سویه، قادر به آلوده کردن افراد واکسینه شده و نیز بهبودیافتگان است. در مقایسه با اومیکرون، گونه دلتا تنها دارای ۱۳ جهش ژنتیکی در پروتئین تاجدار خود است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=11072

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *